خبرگزاری کار ایران

یک مقام ترک خبر داد:

احتمال دیدار اردوغان و ترامپ در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۴۶۷

یک مقام بلند پایه ترک روز گذشته -چهارشنبه- گفت که روسای جمهوری ترکیه و آمریکا احتمالا به زودی یا در آنکارا یا در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ یک مقام بلند پایه ترک روز گذشته -چهارشنبه- از احتمال دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به زودی در آنکارا یا در حاشیه نشست گروه بیست در ماه آینده میلادی در ژاپن خبر داد. 

این مقام ترک که خواست نامش فاش نشود، ‌گفت: «اردوغان از ترامپ برای دیدار از ترکیه دعوت کرده و نشانه‌های مثبتی وجود دارد از اینکه رئیس جمهوری آمریکا این دعوت را بپذیرد». 

وی گفت: «ما در حال حاضر برای تعیین زمان این دیدار تلاش می‌کنیم .... برخی نشانه‌های مثبت وجود دارد اما زمان دیدار هنوز مشخص نشده است، دو رئیس‌جمهور احتمالا در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن نیز با یکدیگر دیدار کنند».

اخیرا آمریکا و ترکیه با یکدیگر دچار برخی اختلافات شده‌اند که در وهله نخست به تصمیم آنکارا برای خرید سامانه دفاع موشکی اس- ۴۰۰ روسیه باز می‌گردد و واشنگتن در همین زمینه چنین معامله تسلیحاتی را با شبکه دفاعی ناتو سازگار ندانسته و آن را تهدیدی برای جنگنده‌های اف- ۳۵ آمریکا می‌داند که ترکیه نیز قصد خرید آنها رادارد. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه و تعدادی از سناتورهای آمریکایی به ترکیه نسبت به پیامدهای خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ هشدار داده و تهدید کرده‌اند که بر اساس قانون اعمال مجازات بر کشورهایی که تجهیزات نظامی از روسیه خریداری کنند، این کشور را تحریم خواهند کرد. 

آنکارا به عنوان یک عضو ناتو معتقد است که این معامله تسلیحاتی با روسیه هیچ تهدیدی برای آمریکا ندارد و نباید تحریم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز