خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه چین:

افغانستان هیچ‌گاه تا این حد به صلح نزدیک نبوده است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۹۴

وزیر خارجه چین گفت که پس از سال‌ها جنگ و آشفتگی در افغانستان، صلح بالاخره ممکن شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری طلوع نیوز، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین، روز گذشته -دوشنبه- گفت که مردم افغانستان هیچ‌گاه چنین به صلح نزدیک نبوده‌اند. وی همچنین خواستار گفت‌وگوهای جامع میان افغان‌ها شد. 

وانگ پس از دیدار با «امامعلی رحمان»، رئیس‌جمهوری تاجیکستان، گفت: «پس از سال‌ها جنگ و آشفتگی در افغانستان، صلح بالاخره ممکن شده است.»

وی در ادامه گفت که چین و تاجیکستان، به‌عنوان همسایه‌های افغانستان، موضعی هماهنگ درباره ترویج آشتی و بازسازی این کشور دارند.

او در ادامه از تمام احزاب در افغانستان خواست تا به اجماع سیاسی جامعی از خلال گفت‌وگو برند و را را برای فرآیند سیاسی «افغان‌محور» هموار کنند.

وزیر خارجه چین در ادامه گفت: «امیدواریم که مذاکرات میان آمریکا و طالبان بتواند به توافقی ختم شود که به نتیجه بینجامد و امیدواریم که مکانیسم‌های چندجانبه درباره مسئله افغانستان بتواند نقشی سازنده در این میان ایفا کند.»

وانگ همچنین گفت که چین هیچ‌گاه در امور داخلی افغانستان دخالت نکرده و این کشور آماده است تا نقشی سازنده برای صلح در افغانستان ایفا کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز