خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر سوریه:

نبرد آزادسازی ادلب آغاز شده است/ در حال مبارزه برای شکست محاصره اقتصادی سوریه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۸۰

نخست‌وزیر سوریه روز گذشته -یکشنبه- با تاکید بر این‌که نبرد آزاد سازی ادلب آغاز شده و هیچ مانع و حایلی وجود ندارد،‌ اعلام کرد که سوریه در معرض یک جنگ اقتصادی با هدف تحریک مردم علیه دولت قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سیریا نیوز، «عماد خمیس» نخست‌وزیر سوریه روز گذشته- یکشنبه- با سخنرانی در دور دهم مجلس ملی گفت: «نبرد آزاد سازی ادلب با همت نیروهای  مسلح آغاز شده و هیچ مانع و حایلی در این راه وجود ندارد، هر اندازه که بازی‌های غرب و بازیچه‌های تکفیری آنان در این استان متنوع و فراوان باشد، در پایان، نور راه خود را به سمت ادلب پیدا خواهد کرد. در مناطق خارج از کنترل دولت در مناطق شرقی کشور نیز وضعیت بر همین منوال خواهد بود».

ارتش سوریه چند روزی است که نبرد نظامی علیه گروه‌های مخالف در دو استان «حماة» و «ادلب» را آغاز کرده و بر برخی از این مناطق تسلط یافته است.

خمیس در همین راستا گفت: «سوریه در مقابل غرب استعمارگر به سرکردگی ایالات متحده وارد جنگ اقتصادی جدیدی شده است که اساس این جنگ شکست محاصره اقتصادی آمریکا است. هدف این محاصره، ‌در تنگنا قرار دادن اقتصاد سوریه و تحریک شهروندان سوری علیه دولت و مؤسسه‌های آن است، به ویژه اینکه شاخص‌های بهبود اقتصادی از طریق احیای صدها کارخانه و کارگاه و بهبود تدریجی روند صادرات سوریه برای همه مشخص شده است». 

وی در ادامه افزود: «مقابله با محاصره آمریکا و یارانش به نوع خود جنگی است که مستلزم اتخاذ تدابیر غیر متعارف در زمینه تأمین نیازهای وارداتی و غیر وارداتی کشور، بازنگری کامل و فراگیر و مکانیزم‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از منابع و ثروت‌ها است و این همان چیزی است که دولت سوریه برای غلبه بر پیامدهای محاصره و تحریم اقتصادی بر اساس وحدت تلاش‌ها و اعتماد به توانائی مؤسسه‌ها و ملت برای عبور از این مرحله  تلاش می‌کند».

خمیس گفت: «دولت سوریه به‌رغم تحریم شدید اقتصادی دشمنان و در صدر آنها آمریکا، سیاست‌های خود را همراه با تغییر ساز و کارها و راهکارهای اجرای آنها حفظ کرده است».

وی تأکید کرد که این سیاست بر پایه فعال‌سازی چرخ تولید کشور به منظور توسعه کمی و کیفی کالاهای تولید داخل، تقویت فضای قانون‌گذاری، مدیریتی و فنی در بخش‌های مختلف اقتصادی و خدماتی و آغاز عملیات توسعه‌ای گسترده برای بهبود محیط کار و خدمات در بیشتر استان‌ها به ویژه مناطق تازه آزادشده مبتنی است.

سوریه با بیش از ۲۰ بسته تحریمی آمریکا و اروپا مواجه است که آخرین مورد آن تحریم تمامی طرف‌هایی بود که با دمشق معامله اقتصادی داشته و منابع مالی آن را فراهم کرده یا هواپیماهای خطوط هوایی سوریه یا قطعات یدکی آنها را تامین کرده و نقشی در پروژه‌های عمرانی و مهندسی دمشق داشته و یا اینکه از بخش انرژی سوریه حمایت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز