خبرگزاری کار ایران

گاردین گزارش داد:

سیاست احمقانه ترامپ علیه ایران، احتمال جنگ را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۷۷

نویسنده انگلیسی در مصاحبه با روزنامه «گاردین» گفت که سیاست احمقانه رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران، احتمال شروع جنگ را بالا می‌برد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره،‌ «سایمون تسدال» نویسنده انگلیسی در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت که سیاست‌های احمقانه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران احتمال شروع جنگ را افزایش می‌دهد. 

وی در ادامه افزود: «این سیاست آمریکا که هدف تغییر نظام حاکم در ایران را دنبال می‌کند، هیچ گزینه‌ای برای حکام این کشورباقی نگذاشته است».

تسدال معتقد است که ترامپ می‌خواهد از وقوع هر نوع جنگ جدید در خاورمیانه اجتناب کند اما مهره‌های دولتش چون «مایک پمپئو» وزیر خارجه، «جان بولتون»  مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پنس» معاون وی از اعمال خود شرم ندارند و در حقیقت آنها هستند که سیاست خارجه آمریکا را اداره می‌کنند، حال آنکه ترامپ یا مشغول توئیت کردن است یا گلف بازی.

این نویسنده انگلیسی افزود: « این احتمال خیلی بعید است که آمریکایی‌ها برای ایران در صورت سقوط نظام این کشور طرح و برنامه‌ای داشته باشند چنانچه در عراق در سال ۲۰۰۳ نیز چنین شد». 

وی گفت: «بولتون- طراح جنگ عراق باید با توجه به جنگ مصیبت‌باری که در عراق درگرفت،‌ در قبال ایران، مردم این کشور را در نظر بگیرد».

تسدال، افراد مذکور را به کوته‌بینی متهم کرده و به آنها نسبت به امیال و خواسته‌هایشان در نحوه برخورد با پرونده ایران هشدار داده است. 

گفتنی است که طی روزهای گذشته تنش بین ایران و امریکا به دنبال تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم‌های جدید بر تهران افزایش یافته است. همچنین ناوگروه‌های «آبراهام لینکن» و بمب‌افکن‌های نوع «بی ۵۲» به خاور میانه ارسال شده تا با آنچه خطرهای احتمالی ایران نامیده شده است، مقابله کنند.

ایران نیز در مقابل اعلام کرده است که برخی تعهدات برجامی‌اش را کاهش داده و در صورت عدم حمایت طرف‌های بین المللی از پیامدهای تحریم‌های آمریکا به غنی سازی اورانیوم به میزان ۲۰ درصد باز خواهد گشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا سال گذشته در اقدامی غیرقانونی از برجام خارج شده و تحریم‌هایی را علیه ایران تحمیل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز