خبرگزاری کار ایران

دعوت فلسطین از اتحادیه اروپا برای دفاع از راهکار تشکیل دو دولت

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۹۰۸

سفیر فلسطین در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست در صورت عدم پایبندی طرح صلح آمریکا در خاورمیانه به راهکار «دو دولت» علیه آن موضع گیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست در صورتی که طرح صلح آمریکا در خاور میانه راهکار «دو دولت» را نادیده گیرد،‌ از آن حمایت نکند.

منصور روز گذشته- سه‌شنبه- در نیویورک در مصاحبه با خبرنگاران گفت که در دیدارهای اخیرش با مقام‌های اروپایی در بروکسل آنها را به در دست گرفتن ابتکار عمل و عدم اجازه به آمریکا برای ایفای نقش بازیگر اصلی در عملیات صلح خاورمیانه تشویق کرده است. 

سفیر فلسطین اتحادیه اروپا را به دعوت برای برگزاری کنفرانس بین المللی به منظور تأکید بر اجماع جهانی درباره راهکار دو دولت در موضوع جنگ اسرائیل و فلسطین و مخالفت با عملکرد آمریکا در این زمینه تشویق کرده است. 

منصور در ادامه افزود: «از آنها می‌خواهیم که دست به کار شده و وارد عمل شوند، ‌ما بسیار خوشحال خواهیم شد که بگوییم بیش از یک بازیگر در عرصه حضور دارد».

بنا به گفته منصور، فلسطینی‌ها از بروکسل می‌خواهند تا مسئولیت دفاع از راهکار دو دولت را در صورت نادیده گرفته شدن موضوع تشکیل دولت فلسطین در طرح صلح آمریکا بر عهده گیرند.

منصور همچنین از کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، ایرلند، ‌بلژیک و لوکزامبورگ خواسته است که فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناسند. 

این شخصیت دیپلماتیک همچنین از تمایل مردم فلسطین برای تقویت فعالیت‌های دیپلماتیک روسیه در خاورمیانه خبر داد.

منصور گفت: «مردم فلسطین همچنان از حمایت گسترده در عرصه بین‌المللی برخوردار هستند اما در صورت شکست دیپلماتیک، ‌این جنگ به یک جنگ قومی تبدیل خواهد شد».

پیش بینی می‌شود که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طرح معروف به معامله قرن را که از مدت زمانی طولانی مطرح شده، ماه آینده افشا کند اما مردم فلسطین از هم اکنون با آن مخالفت کرده و آن را به جانبداری گسترده از منافع اسرائیل متهم کرده‌اند.

منصور تأکید کرد چنانچه به نظر می‌رسد، هدف طرح صلح آمریکا تأمین بهانه برای «بنیامین نتانیاهو» به منظور الحاق بسیاری از اراضی فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی است. 

نتانیاهو در مبارزه انتخاباتی خود از الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری به اسرائیل سخن گفته بود. اگر این وعده انتخاباتی نتانیاهو عملی شود،‌ نتیجه آن نابودی تمام فرصت‌های پیش رو برای تشکیل دولت پایدار فلسطین خواهد بود.

پیش بینی می‌شود که طرح صلح آمرکیا که «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ در حال تهیه آن است،‌ شامل طرح‌هایی برای توسعه اقتصادی در سطح منطقه از جمله مصر، اردن و لبنان باشد. 

رسانه‌های آمریکائی پیش از این فاش کردند که طرح صلح امریکا مشمول تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس نمی‌شود بلکه بر لزوم حفظ موقعیت فعلی فلسطین به عنوان تشکیلات خودگردان تکیه دارد.

قطعنامه‌های سازمان ملل بر راهکار دو دولت که اجازه تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار اسرائیل را صادر می‌کند، تأکید دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز