خبرگزاری کار ایران

اردوغان: افرادی که سودای بهار ترکی در سر دارند، در توهم هستند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۷۲

رئیس‌جمهوری ترکیه هشدار داد کسانی که سودای بهار ترکی در سر دارند، در توهم هستند و رهاورد آنها از بهار عربی، زمستان سیاه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: «کسانی که سودای بهار ترک در سر دارند، در توهم هستند و ترکیه بسیار بزرگ‌تر از آن است که کسی بتواند آن را فرو بلعد». 

اردوغان در ادامه افزود: «برخی همچنان به بهار ترک چشم دوخته‌اند حال آنکه به هر مکانی که وارد شدند، بهار آن را به زمستانی سخت تبدیل کردند». 

وی گفت: «کشورهای اروپایی که از آرامش برخوردار هستند، آرامش خود را مدیون ترکیه هستند که چهار میلیون پناهنده را در خاک خود میزبانی می‌کند».

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه افزود: «شهرهای اروپایی در حال سوختن هستند... کسانی که خواهان تحریک خطوط شکاف اجتماعی در ترکیه هستند، ابتدا باید به سرزمین سوخته خود نگاه کنند». 

اردوغان با اشاره به تهدیدهایی که پیش روی ترکیه قرار دارد، گفت: «به کسانی که به نیازهای دفاعی کشور ما احترام نمی‌گذارند و نیز کسانی که در توهم به حاشیه راندن ما از طریق اعمال تحریم هستند، می‌گوئیم که ترکیه خاورمیانه، بالکان یا آمریکای جنوبی نیست». 

وی در ادامه افزود: «ترکیه با برخورداری از برخی سنت‌های هزاران ساله و تمدن نیکو و مهارت بالای حکومت بر مناطق سرزمینی خود بسیار بزرگ‌تر از آن است که کسی بخواهد آن را فرو بلعد». 

اردوغان هشدار داد که هر نوع حمله اقتصادی و سیاسی علیه استقلال ترکیه محکوم به شکست است». 

وی تأکید کرد کسانی که می‌توانند بر ملت بزرگ و شجاع ما از طریق توطئه‌های کوچک تسلط یابند، سخت در اشتباهند.

اردوغان درباره پرونده سوریه گفت: «از تلاش‌های ما برای ایمن کردن سرزمین‌های سوریه هیچ حمایتی نشد».

وی تأکید کرد: «کسانی که سوریه را به باتلاقی تبدیل کرده و سپس خود از این وضع شکوه می‌کنند، در حقیقت تلاش می‌کنند مرزهای ترکیه را از طریق یک کمربند تروریستی محاصره کنند».

اردوغان با تأکید بر اینکه ترکیه اجازه نخواهد داد هیچ تهدیدی علیه این کشور در سوریه شکل گیرد، گفت: «ما همچنان به مبارزه ادامه می‌دهیم تا تمام خاک سوریه را ایمن کنیم و به صاحبان حقیقی‌ آن تحویل دهیم».

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به موضوع معامله قرن، آن را اصطلاح جدیدی برای تجزیه و تقسیم و غارت و توطئه آمریکا برای سلب حقوق مردم فلسطین به نفع اسرائیل توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز