خبرگزاری کار ایران

شروط اتحاد احزاب راست برای ائتلاف با لیکود:

نتانیاهو به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۵۶۳

اتحاد احزاب راست اسرائیل از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست که به وعده انتخاباتی خود برای الحاق شهرک‌های یهودی در کرانه باختری برای تشکیل ائتلاف حاکم با حزب لیکود عمل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم‌، اتحاد احزاب راست در اسرائیل از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند که وعده انتخاباتی خود مبنی بر الحاق شهرک‌های یهودی در کرانه باختری به منظور تشکیل ائتلاف با حزب حاکم لیکود را عملی کند.

روز گذشته- جمعه- نخستین دیدار نمایندگان حزب «لیکود» و حزب «اتحاد» که شامل قدرت‌های راست افراطی می‌شود،‌ برای آغاز مذاکره درباره ائتلاف برگزار شد و احزاب راست از همان ابتدا شروطی را مطرح کردند که عمل به وعده انتخاباتی درباره شهرک‌های یهودی در صدر این شروط قرار دارد.

بر اساس گزارش نشریه الکترونیک «تایمز آو اسرائیل»،‌ اتحاد راست‌ها خواستار تشکیل یک کمیته وزارتی به نمایندگی از آن به ویژه در زمینه قانونی کردن ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری هستند. این کمیته همچنین مسئولیت عملکرد شعبه شهرک‌سازی در سازمان جهانی یهود را که به عنوان وکیل کابینه در تخصیص اراضی برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری فعالیت می‌کند،‌ بر عهده خواهد داشت. 

احزاب راست همچنین خواستار انحلال دولت مدنی یا همان هیأت اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطینی و تحویل اختیارات آن به نهادهای دیگر هستند. 

از دیگر شروط اتحاد احزاب راست، لغو قانونی است که مانع بازگشت شهرک‌نشینان به چهار شهرک در شمال کرانه باختری است. این قانون در سال ۲۰۰۵ همزمان با خروج اسرائیل از غزه ایجاد شد. 

این نشریه به نقل از یک مقام بلند پایه اتحاد احزاب راست نوشت: «این اتحاد در همان زمان از قانونی که مصونیت قضائی به نخست‌وزیر می‌بخشد، اعلام حمایت کرد. این در حالی است که نتانیاهو در مسائل فساد اتهامات بی‌شماری دارد». 

اتحاد احزاب راست همچنین پیش از آغاز مذاکرات خود با حزب لیکود فهرست طولانی از شروط اضافی دیگر از جمله اعطای سه پست وزارت در کابینه جدید و وضع قانونی به منظور کاهش اختیارات دادگاه عالی برای نظارت بر عملکرد کنست ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز