خبرگزاری کار ایران

افشای مکان البشیر توسط یک افسر سودانی با ادای سوگند به قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۰۳

یک افسر سودانی پس از آن که اعتصاب‌کنندگان، وی را مجبور به ادای سوگند به قرآن کریم در برابر وزارت دادگستری کردند،‌ مکان رئیس جمهوری مخلوع این کشور را فاش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ کاربران شبکه‌های اجتماعی فیلمی را منتشر کردند که در آن یک افسر سودانی با ادای سوگند به قرآن کریم از حضور «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری مخلوع در زندان «کوبر» خبر می‌دهد.

وی این سوگند را پس از آن یاد کرد که خانواده‌های قربانیان تظاهرات سودان به او گفتند که شادی آنان هنوز نیمه تمام است، چرا که مقامات اطلاعاتی از البشیر ارائه نمی‌دهند.

خانواده‌های قربانیان، شورای انتقالی نظامی را به کتمان اطلاعات در مورد البشیر متهم کرده‌اند این در حالی است که مقام‌های این شورا تأکید کرده‌اند که البشیر به همراه دیگر سران نظامش در زندان کوبر است. 

این خانواده‌ها خواستار محاکمه علنی سران نظام به اتهام ارتکاب جنایت علیه فرزندانشان در اثنای اعتراض‌ها هستند. این افراد همه روزه در مقابل زندان کوبر اعتصاب می‌کنند تا مطمئن شوند که البشیر محاکمه خواهد شد. 

مقام‌های شورای انتقالی، البشیر را پس از برکناری وی در تاریخ ۱۱ آوریل به دنبال اعتراضات مردمی چند ماهه به زندان کوبر منتقل کردند. 

ارتش پس از عزل البشیر، در بحبوحه تلاش‌ها برای رسیدن به تفاهم با احزاب و قدرت‌های مخالف درباره نحوه اداره مرحله آینده، شورای انتقالی تشکیل داد که به مدت دو سال مدیریت اوضاع را بر عهده خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز