خبرگزاری کار ایران

پلیس ایالات متحده گزارش داد:

عامل حمله به کنیسه در آمریکا، از حملات نیوزیلند حمایت کرده بود

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۶۴

پلیس آمریکا عامل حمله روز گذشته -شنبه- به کنیسه شاباد در شهر پووای را شناسایی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس آمریکا عامل حمله روز گذشته -شنبه- به کنیسه «شاباد» در شهر پووای را شناسایی کرد. در پی این حمله یک نفر کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش پلیس، «جان تی. ارنست»، ۱۹ ساله و اهل سن‌دیگو، در این زمینه بازداشت شده و مورد بازجویی قرار دارد. 

بر اساس این گزارش، عامل این حمله با انتشار مانیفتسی از حملات تروریستی اخیر در نیوزیلند حمایت کرده بود.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گزارش داد که پیش از روی دادن این حمله نامه‌ای یهودستیزانه از سوی یک کاربر که خود را جان ارنست می‌نامد، در فضای مجازی منتشر شده بود. 

نویسنده این نامه اعلام کرد که این اقدام را با الهام از «رابرت باورز»، عامل تیراندازی به کنیسه‌ای در پیتسبورگ که به کشته شدن ۱۱ تن انجامید، و همچنین «برنتون تارانت»، عامل تیراندازی به کلیساها در نیوزیلند، صورت داده است. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که نامه مذکور مملو از اظهارات یهودستیزانه است و نویسنده آن از سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در قبال اسرائیل انتقاد کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز