خبرگزاری کار ایران

کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا نان شعار «مردم سالاری» را می‌خورد و از دیکتاتورها حمایت می‌کند/ ایران محور اتحاد کشورها برای مقابله با ایالات متحده باشد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۵۳۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بزرگترین شعاری که الان در دنیا مطرح است شعار مردم سالاری است که آمریکا هم نان این شعار را می‌خورد اما این‌ها همه جا از دیکتاتورها حمایت می‌کنند. آمریکا حتی حاضر نیست با دولتمردان کشورهای دوست خود با صداقت برخورد کند بلکه می‌خواهد همه کشورها در همه زمینه‌ها دست نشانده خودشان باشند.

سیدحمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درمورد ضرورت توجه به حفظ تعادل در اقدامات تقابلی علیه آمریکا گفت: آمریکا ناقض همه قوانین و معاهدات بین‌المللی است. یکی از این موارد حقوق بشر است که آمریکا از ناقضان اصلی حقوق بشر در دنیا است. کشور آمریکا، تجاوز به دیگر کشورها و تصرف خاک آنها، حمایت از تروریسم و گسترش آن در جهان و حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی که سرزمین اجدادی فلسطینیان را اشغال کرده است را در کارنامه خود دارد.
 
این عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه آمریکایی‌ها حامی اصلی رژیم اسرائیل هستند، عنوان کرد: بی‌توجهی به معاهدات و قوانین بین‌المللی از دیگر رویکردهای آمریکا است و آمریکا ناقض همه قوانین و معاهدات بین‌المللی است. همه موضوعاتی که به عنوان ارزش در دنیا مطرح است، آمریکا ضد آن عمل می‌کند.
 
وی با اشاره به کشورهایی که دیکتاتوری بر آنها حاکم است، گفت:  آمریکا خود را با شعار دموکراسی مطرح می‌کند ولی از کشورهای دیکتاتور دنیا همانند عربستان سعودی که یک خانواده حاکمیت آن کشور را در دست دارد، حمایت می‌کند. هرجا کودتایی شکل می‌گیرد و حقوق مردمی تضییع می‌شود، آمریکا پشت آن کودتا در می‌آید و ناقض حقوق آن مردم می‌شود.
 
نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: آمریکا همه این اقدامات را انجام می‌دهد و از طرف دیگر خود را مدافع حقوق بشر می‌داند. اقداماتی که آمریکا در دنیا انجام می‌دهد بسیار روشن است و نیاز به تحقیق ندارد.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا جنگ تکنولوژیکی را هم علیه ما آغاز کرده است؟، گفت: آمریکا با توجه به فضایی یک قطبی که در دنیا ایجاد کرده به دنبال این است که خود را به عنوان کدخدای دنیا معرفی کند، حاضر نیست کشورها در هیچ زمینه‌ای رشد داشته باشند، تکنولوژی هم یکی از این زمینه‌ها است.
 
رضایی تصریح کرد: آمریکا از طرفی می‌خواهد تنها قدرت جهان باشد و از طرف دیگر با شعار انسان‌دوستی وارد می‌شود و در این میان حتی حاضر نیست تکنولوژی به انسانیت خدمتی کند. آمریکا حتی نمی‌خواهد کشورها بتوانند از تکنولوژی در جهت رشد و توسعه و خدمت به مردم استفاده کنند. آمریکا کشوری است که حاضر نیست در هیچ زمینه‌ای به انسانیت کمک شود الا اینکه بخواهد خودش محور باشد.
 
وی ادامه داد: بزرگترین شعاری که الان در دنیا مطرح است شعار مردم سالاری است که آمریکا هم نان این شعار را می‌خورد اما این‌ها همه جا از دیکتاتورها حمایت می‌کنند. آمریکا حتی حاضر نیست با دولتمردان کشورهای دوست خود با صداقت برخورد کند بلکه می‌خواهد همه کشورها در همه زمینه‌ها دست نشانده خودشان باشند.
 
این عضو کمیسیون شوراها اظهار کرد: در حال حاضر خیلی از کشورها مورد ظلم و ستم آمریکا قرار گرفته‌اند و این کشورها به صورت منفرد، قدرت و جسارت این را ندارند که جلوی آمریکا عرض اندام کنند اما اگر اتحاد کشورهایی که مورد ظلم آمریکا واقع شده‌اند، شکل بگیرد و جمهوری اسلامی بتواند محور این اتحاد باشد و به این کشورها اعتماد دهد، این اجماع می‌تواند به عنوان قدرتی در مقابل آمریکا بایستد.
 
رضایی گفت: راهکار برون رفت از این فضا اتحاد و اعتماد بین کشورهایی است که مورد ظلم آمریکا واقع شده‌اند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز