خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

پیشنهاد همکاری کونته به پوتین برای حل بحران در لیبی/ دیدار رهبران تظاهرات مردمی سودان با روسای نظامیان حاکم/ تاکید وزارت خارجه افغانستان بر گفت‌وگو‌های مستقیم میان کابل و طالبان

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۹۷۶

پیشنهاد همکاری نخست‌وزیر ایتالیا به رییس‌جمهوری روسیه برای حل بحران در لیبی، دیدار رهبران تظاهرات مردمی سودان با روسای نظامیان حاکم در این کشور و تاکید وزارت خارجه افغانستان بر گفت‌وگو‌های مستقیم میان کابل و طالبان از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رهبران تظاهرات مردمی سودان با روسای نظامیان حاکم در این کشور دیدار و در رابطه با خواسته‌های مردم گفت‌وگو کردند.

- نخست‌وزیر ایتالیا به رییس‌جمهوری روسیه برای حل بحران در لیبی پیشنهاد همکاری داد.

- آکادمی آموزش نیروهای پلیس ترکیه از اتمام دوره آموزشی پلیس‌های افغان خبر داد.

- شهروند آمریکایی پس از پنج سال از زندان‌های ونزوئلا آزاد شد.

- دولت آمریکا به شهروندانش درباره سفر به سریلانکا هشدار داده و از آنها خواست این کشور را ترک کنند.

-پلیس فرانسه در شهر استراسبورگ با تظاهرات کنندگان درگیر شده و به طرف آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

-وزارت خارجه افغانستان در واکنش به بیانیه پایانی نشست سه جانبه نمایندگان آمریکا،‌ روسیه و چین در مسکو بر گفت‌وگو‌های مستقیم میان کابل و طالبان تاکید کرد.

-با زمین‌گیر شدن بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت‌های هواپیمایی با ضرر و زیان قابل توجهی روبه‌رو بوده‌اند که هرکدام خواستار جبران خسارات از سوی بوئینگ هستند.

-خروج آمریکا از معاهده تجارت تسلیحات (ATT) به نوعی دست این کشور برای فروش تسلیحات به ناقضان حقوق بشر و امنیت بین‌الملل را باز می‌گذارد.

-مسئول آموزش عالی اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم هماهنگی صنعت و دانشگاه، اعلام کرد که سیستم آموزشی فعلی پاسخگوی نیازهای بومی نیست. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز