خبرگزاری کار ایران

آغاز روند کاهش دیپلمات‌های آمریکا در افغانستان از ماه می

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۱۱

وزارت خارجه آمریکا قرار است حدود نیمی از کارکنان مستقر در سفارت این کشور در کابل را کاهش دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده، قرار است نیمی از شمار کارکنان سفارت این کشور در کابل را کاهش دهد؛ امری که به نگرانی‌ها درباره فرآیند متزلزل صلح در این کشور می‌افزاید. این خبر را مقام‌های آمریکایی و مشاوران کنگره گزارش دادند. 

سفارت آمریکا در کابل گواهی بر حجم بالای سرمایه‌گذاری آمریکا در افغانستان پس از اشغال این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی است. حدود هزار و ۵۰۰ نفر در سفارت آمریکا در افغانستان مشغول به کار هستند. 

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت که کاستن از شمار کارکنان در این سفارت بخشی است از توزیع مجدد دیپلمات‌های این کشور که با سیاست‌های استراتژیک و امنیتی دولت این کشور هماهنگ باشد. وی افزود که در حال حاضر سیاست دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، از جنگ با تروریسم به رقابت با «قدرت‌های بزرگ» از جمله چین و روسیه، تغییر داده است. 

انتظار می‌رود که این کاهش نیرو واکنش‌هایی در افغانستان را به دنبال داشته باشد. 

«توماس لینچ» مشاور پیشین ارتش آمریکا، گفت که رئیس‌جمهوری افغانستان این اقدام را «قدمی دیگر در خیانت به کشورش» می‌داند. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارت‌خانه «همواره در ماموریت‌های خارجی خود با توجه به تغییر شرایط و اهداف سیاسی تغییر ایجاد می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز