خبرگزاری کار ایران

توئیت مقتدی صدر درباره هدف قرارگرفتن نمازگزاران در مساجد و کلیساها

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۳۱

رهبر جریان صدر عراق امروز- دوشنبه- با انتشار توئیتی درباره هدف قرار گرفتن نمازگزاران در کلیساها و مساجد در برخی کشورها خواستار دور کردن اماکن عبادی از فساد اذهان متحجر و تروریسم شرم‌آور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق با انتشار توئیتی درباره حوادث تروریستی علیه نمازگزاران در مساجد و کلیساهای برخی کشورها نوشت:‌ «دوربینش را در دست می‌گیرد، نه برای آنکه گرسنگان جهان یا مظلومان شرق و غرب این کره خاکی را به تصویر کشد و نه اینکه بخواهد صدای ملت های شوریده،‌ آه زندانیان،‌ ناله مصیبت‌دیدگان و یا فریاد مردم آسیب دیده از تروریسم و افکار فاسد آن را ضبط کند، بلکه دوربین را به یک دست و در دست دیگر سلاح بر می‌گیرد تا وارد مکان عبادت شده و بی‌رحمانه بی آن که به خود کوچکترین تردیدی راه دهد، نمازگران را به قتل می‌رساند». 

صدر در ادامه توئیت خود نوشت: «آری، ابزار تصویر و سلاح را در دست می‌گیرد گوئی برای یک بازی الکترونیک برنامه ریزی می‌کند و یا وارد یک بازی جنگی مجازی می‌شود اما آن را از دنیای فرضی، خارج و در دنیای واقعیت مجسم می‌کند، به جای بازی‌های مفید بازی‌های خشونت‌آمیز مغز او را شست و شو داده و بلکه بر قلب و احساساتش چیره شده‌اند. با وقاحت کامل نمازگران مسجد نیوزیلند را صرف انتقام از افراط گرایان با دو انفجار تروریستی به قتل می‌رساند». 

وی نوشت: «منبع تغذیه چنین اعمال و رفتارهایی که نتیجه تربیت بازی‌های خشونت‌آمیز است، کشورهای استعمارگر و استکباری هستند تا بدین طریق ذهن جوانان را شست و شو داده و اعمال تروریستی را بدون هیچ هدفی انجام دهند،‌ به سرعت هم به اعمال جنون‌آمیز به جای صفت تروریستی توصیف می‌شوند،‌ چرا که غیر مسلمان هستند. چنین اعمالی غیر از واکنش‌های مشابه نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت. چه بد عملی و چه بد عکس العملی! نمازگزاران به ناحق قربانی این کلیساها و هتل‌ها و معابد می‌شوند».

رهبر جریان صدر عراق در ادامه نوشت: «ای افراط گرایان! ای نادانان! ای تروریست‌ها! حکم را به خدا واگذار کنید که او روز حساب دین‌ها را جدا می‌کند،‌ شما نماینده خدا و یا قاضی و یا جلاد نیستید. بدانید هر که به خدا و روز جزا ایمان داشته باشد و کار نیک انجام دهد،‌ خداوند روز قیامت بین آنها حکم می‌کند، پس مساجد، کلیساها و اماکن عبادی را از فساد عقل¬های متحجر و تروریسم شرم‌آور خود دور کنید... کسانی که وارد مساجد و کلیساها می‌شوند، هیچ گناهی ندارند و فقط برای ذکر خداوند به این اماکن مقدس می‌آیند».   

دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» نیوزیلند روز جمعه ۱۵ ماه مارس ۲۰۱۹ مود حمله تروریستی قرار گرفتند که بر اثر آن ۴۹ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز