خبرگزاری کار ایران

ادامه سیر نزولی کاهش بهای طلا

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۲۲

بهای طلا امروز- سه شنبه- برای چهارمین روز متوالی به دنبال چشم‌اندازهای مثبت نسبت به توافق تجاری پکن- واشنگتن کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، سیر نزولی کاهش‌ بهای طلا برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت و داده‌های اقتصادی حاکی از خوش‌بینی‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات چین و آمریکا، این روند را تقویت کرده است. 

بهبود اوضاع اقتصادی، سرمایه‌گذاران را به سمت بورس سهام سوق داده است چرا که  این سرمایه‌ها سود آور بوده اما سرمایه‌گذاری در زمینه طلا بازدهی ندارد. 

طلا در معاملات آنی با دو دهم درصد کاهش به هزار و ۲۸۵ دلار و ۹۶ سنت در هر اونس رسید. در جلسه گذشته بهای طلا به پایین‌ترین سطح از تاریخ چهارم آوریل رسید و هر اونس معادل هزار و ۲۸۱ دلار و ۹۶ سنت معامله شد.

«دومینیک اشنایدر»، تحلیلگر بازار طلا در هنگ‌کنگ گفت: «دلیل اصلی فشار بر بهای طلا بهبود بیانیه‌های اقتصادی است و برای کشورهایی مانند چین اوضاع  تا حدودی خوب شده است». 

چین هفته گذشته از داده‌های اعتباری و صادراتی بهتر از سطح انتظاراتی خبر داد که قبلا موجب نگرانی‌ها نسبت به تیرگی رشد اقتصادی شده بود. 

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا عصر روز گذشته -دوشنبه- اعلام کرد که مذاکرات تجاری واشنگتن- پکن پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

نقره نیز با یک دهم درصد کاهش به ۱۴ دلار و ۹۶ سنت رسید. این فلز گرانبها روز گذشته با بهای ۱۴ دلار و ۸۱ سنت پایین‌ترین سطح خود از تاریخ  ۲۶ دسامبر را تجربه کرد. 

پلاتین نیز با یک دهم درصد افزایش در معاملات آنی به ۸۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر اونس رسید. پالادیوم نیز با چهار دهم درصد افزایش به هزار و  ۳۶۶ دلار و ۴۴ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز