خبرگزاری کار ایران

ادعای دیده‌بان حقوق بشر سوریه؛

حملات اسرائیل، مواضع ایران را هدف قرار داد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۲۳۷

به ادعای دیده‌بان حقوق بشر سوریه انفجارهای شدید ناشی از حملات هواپیماهای اسرائیل، مواضع ایران در حومه مصیاف در سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا، شبکه «العربیه» به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به معارضان) طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که حملات اخیر اسرائیل، مواضع ایران را هدف قرار داده است.

تلویزیون دولتی سوریه امروز -شنبه- اعلام کرد که هواپیماهای اسرائیل یک پایگاه نظامی در نزدیکی استان حماه را هدف قرار دادند اما پدافند هوایی دولت با این حملات مقابله کرده و موشک‌های شلیک‌شده را سرنگون کرد.

سانا و تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کردند که یکی از مواضع نظامی در شهر مصیاف در استان حماه، هدف قرار گرفته است.

اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است که انفجارهای شدیدی ساعت دو و ۳۰ دقیقه بامداد امروز در شهر مصیاف رخ داده است.

به ادعای این مرکز، انفجارهای شدید ناشی از حملات هواپیماهای اسرائیل، مدرسه «المحاسبه» در شهر مصیاف، مرکز گسترش موشک‌های میان‌برد در روستای «الزواوی» و اردوگاه «الطلائع» در روستای «الشیخ غضبان» در حومه مصیاف که وابسته به نیروهای ایرانی و نیروهای وابسته به دولت سوریه بوده را هدف قرار داده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در ادامه افزوده است که این حملات با مقابله پدافند هوائی ارتش سوریه همزمان شده که موجب کشته شدن ۱۷ نفر از نیروهای ارتش و نیروهای حامی آنها شده است.

این مرکز مدعی شده است که خسارت‌های جانی به صفوف نیروهای وابسته به ارتش سوریه وارد شده است اما مشخص نکرده که این نیروها ایرانی هستند یا خیر.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز