خبرگزاری کار ایران

رقیب نتانیاهو خود را پیروز انتخابات اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۷۵۳

با نزدیک شدن به پایان انتخابات پارلمانی اسرائیل و آغاز شمارش آرا، رقیب انتخاباتی نتانیاهو اعلام کرد که در این رقابت پیروز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، انتخابات پارلمانی در اسرائیل رو به پایان بوده و نتایج نظرسنجی‌ها منتشر شده است.

طبق نظرسنجی شبکه‌های صهیونیستی از حوزه‌های رای‌گیری در سرزمین‌های اشغالی، نتانیاهو و گانتز رقابت نزدیکی برای کسب اکثریت آرا دارند.

لحظاتی پیش بنی گانتز باتوجه به نظرسنجی انجام شده توسط حزبش، مدعی شد به همراه متحد انتخاباتی‌اش در انتخابات پیروز شده است.

گانتز گفت: «ما بردیم. مردم اسرائیل حرف خود را زدند. از هزاران فعال سیاسی و بیش از یک میلیون رای‌دهنده تشکر می‌کنم. برنده و بازنده این انتخابات کاملا مشخص است. نتانیاهو قول ۴۰ کرسی را داده بود ولی شکست خورد. رئیس‌جمهور با دیدن نتیجه انتخابات باید از برنده آن بخواهد دولت بعدی را تشکیل دهد.»

این در حالی است که نتانیاهو هم به نقل از منابع خود در توئیتر مدعی شد که بر اساس نظرسنجی‌ها حزب لیکود پیروز انتخابات پارلمانی شده است.

خبرنگار گاردین مستقر در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد که نظرسنجی‌های حوزه‌های انتخاباتی در اسرائیل معمولا غیرقابل استناده بوده و ممکن است نتایج نهایی به نفع هر کدام از احزاب رقیب تغییر کند.

وی گفت: نتیجه نهایی شمارش آرای انتخابات پارلمانی اسرائیل زودتر از صبح چهارشنبه اعلام نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز