خبرگزاری کار ایران

لاوروف به اردن می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۸۹

وزیر خارجه روسیه امروز- یکشنبه- در چارچوب سفر به خاورمیانه، پس از بازدید از قاهره به امان پایتخت اردن می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز- یکشنبه- در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به خاور میانه و پس از دیدار با مقام‌های قاهره وارد امان می‌شود.

قرار است لاوروف با «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند.

وزارت خارجه اردن گزارش داد که دو طرف روس و اردنی درباره وضعیت کنونی سوریه و چشم‌اندازهای تحول آن با توجه به ادامه تنش در منطقه مرزی تنف بین اردن و سوریه  بحث و تبادل نظر می‌کنند. 

این وزارتخانه اعلام کرد که فراهم کردن زمینه‌های بازگشت آوارگان سوری از جمله اردوگاه «الرکبان» به اماکن سکونت دائمی خود در سریع‌ترین زمان ممکن در صدر گفت‌وگوهای دو جانبه قرار دارد.

اردوگاه «الرکبان» در نواری به مساحت ۵۵ کیلومتر در اطراف پایگاه نظامی آمریکا واقع در منطقه تنف قرار دارد. مقام‌های نظامی و سیاسی روس و سوری هشدار داده‌اند که وضعیت این اردوگاه در آستانه وقع فاجعه انسانی قرار دارد.

مسکو بر لزوم تفکیک هر چه سریع‌تر اردوگاه الرکبان اصرار دارد اما نمایندگان آمریکا مشارکت در رایزنی‌ها با روسیه بر سر این موضوع را نمی‌پذیرند. 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز