خبرگزاری کار ایران

مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه:‌

آمریکا، بریتانیا و فرانسه تروریست‌ها را به استفاده از مواد شیمیایی ترغیب کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۲۵

دمشق تاکید کرد که کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه سازمان‌های تروریستی را به استفاده از مواد سمی و شیمیایی در خان شیخون، دوما، حلب و روستای الرصیف ترغیب کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، دمشق تاکید کرد که کشورهای آمریکا، بریتانیا و فرانسه سازمان‌های تروریستی را به استفاده از مواد سمی و شیمیایی در خان شیخون، دوما، حلب و روستای الرصیف ترغیب کرده‌اند. 

یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه گفت که این کشورها سازمان‌های تروریستی را به استفاده از مواد شیمیایی و سمی ترغیب کرده‌اند. 

این وزارتخانه روز گذشته -شنبه- در بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری رسمی سوریه قرار داد، اعلام کرد که این کشورها تلاش دارند استفاده این گروه‌های جنایتکار از تسلیحات شیمیایی را لاپوشانی کنند. 

این منبع همچنین افزود که وزرای خارجه کشورهای بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده همچنان به پروپاگاندای سخیف خود ادامه می‌دهند و تلاش دارند درباره حمایت‌شان از ابزارهای تروریستی پنهان‌کاری کنند؛ ابزارهایی که ویرانی‌های بسیاری را برای سوریه به بار آورده است.

این منبع در ادامه گفت که تسلیحات و مبالغ هنگفت پول از سوی این کشورها در اختیار گروه‌های تروریستی قرار گرفته است، از جمله میلیون‌ها دلاری که اخیرا در اختیار گروه موسوم به «کلاه‌سفیدها» قرار گرفته است که بازوی اصلی گروه تروریستی جبهه النصره است و نشان از دروغ‌گویی این کشورها و وزرای خارجه‌شان دارد. 

این منبع در ادامه افزود که این کشورها در دوران استعماری علیه مردمی که برای استقلال، آزادی و خودمختاری خویش می‌جنگیدند، از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند و حق ندارند سوریه را متهم به استفاده از آن‌ها کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز