خبرگزاری کار ایران

صندوق بین المللی پول:

مصر قیمت سوخت را افزایش می‌­دهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۷۸

مصر در ماه ژانویه در پیامی به صندوق بین‌المللی پول که امروز- شنبه- منتشر شد، اعلام کرد که این کشور در چارچوب بازبینی برنامه وام­‌های چند میلیارد دلاری سه ساله، یارانه­ بیشتر محصولات انرژی را تا پانزدهم ژوئن حذف خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، مصر در تاریخ ۲۷ ژانویه در پیامی به صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که این کشور به منظور بررسی برنامه وام‌­های ۱۲ میلیارد دلاری سه ساله خود یارانه بیشتر محصولات انرژی را تا ۱۵ ژوئن لغو خواهد کرد.

در این پیام آمده است که این اقدام به مفهوم افزایش قیمت بنزین، دیزل، نفت سفید و نفت است که در حال حاضر معادل ۸۵ تا ۹۰ درصد سطح میانگین جهانی است.

این پیام که توسط وزیر دارائی و رئیس کل بانک مرکزی مصر ارسال شده با گزارش مقام‌های صندوق بین المللی پول همراه بوده و به دنبال پرداخت مرحله پنجم از شش مرحله وام در ماه فوریه منتشر شده است.

برنامه وام‌­های مصر در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و با موضوع اصلاحاتی مرتبط  است که موجب کاهش شدید  ارزش پول این کشور و اجرای مالیات بر ارزش افزوده شد.

در پیام مصر به صندوق بین المللی پول آمده است که پایبندی به تحقق بهبود روند هزینه­‌ها از طریق کاهش حمایت که البته شامل گاز مایع و روغن سوختی مورد استفاده در تولید برق و نانوایی‌­ها نمی‌شود، صورت می‌­گیرد.

در این پیام آمده است که پس از رساندن سطح قیمت بنزین بسیار کم کاربرد اکتان ۹۵ به سطح میانگین قیمت جهانی که از ماه آوریل آغاز شده، سازوکارهای قیمت‌گذاری مشابه درباره محصولات دیگر در ماه ژوئن همزمان با اولین تنظیم قیمت در اواسط سپتامبر اجرا خواهد شد.

دولت مصر تأکید کرد که همچنین مکانیزم پیشگیری از آسیب‌پذیری در بخش نفت و دیگر کالاهای ضروری را اجرا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز