خبرگزاری کار ایران

استناد گوترش به ۲ آیه از قرآن در همدردی با قربانیان حمله تروریستی نیوزیلند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۱۴

دبیر کل سازمان ملل متحد طی سخنرانی در الازهر با استناد به دو آیه از قرآن کریم و حدیث شریف، تأکید کرد که این آیات بهترین نمونه حمایت از آوارگان در طول تاریخ جهان بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با «احمد الطیب» شیخ الازهر، بر موضوع حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست سرج» نیوزیلند، تمرکز کرد.

گوترش در این باره گفت: «طی هفته‌های گذشته تراژدی‌های غمناکی از قربانیان این حوادث شنیده‌ایم».

دبیر کل سازمان ملل به  این آیه از قرآن کریم «و لا تَسْتَوِی الْحَسَنَةُ وَلَا السَّیِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ» استناد کرد.

وی با آوردن نمونه‌هایی از مظاهر محبت و همبستگی مردم نیوزیلند و سراسر جهان از فرد غیر مسلمان انگلیسی صحبت کرد که در مقابل یکی از مساجد پلاکاردی را که بر آن نوشته بود: «شما دوستان ما هستید، از شما در حال نماز محافظت می‌کنیم»، بالا برد.

گوترش همچنین در سخنان خود آیه دیگری از قرآن کریم را گواه آورد: «وَإِنْ أَحَدٌ مِّنَ الْمُشْرِکِینَ اسْتَجَارَکَ فَأَجِرْهُ حَتَّىٰ یَسْمَعَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْلَمُون».

وی تأکید کرد که این آیه بیش از ۱۴ قرن پیش بر پیامبر نازل شد و در حمایت از آوارگان بوده است.

دبیر کل سازمان ملل گفت: «در این زمان سخت ما باید کنار یکدیگر بمانیم و از همدیگر دفاع کنیم».

گوترش همچنین با استشهاد به حدیث شریف نبوی که «لا یؤمن أحدکم حتى یحب لأخیه ما یحب لنفسه» بر لزوم تمسک به چهره‌های دینی و سیاسی برای کاهش اختلافات و از بین رفتن آنها تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز