خبرگزاری کار ایران

ترزا می هشدار داد:‌

اگر برگزیت رد شود، مجبور به شرکت در انتخابات پارلمان اروپا می‌شوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۱۹۲

نخست‌وزیر بریتانیا به قانون‌گذاران این کشور هشدار داد که در صورتی که طرح او برای برگزیت را تایید نکنند، ممکن است این کشور مجبور به شرکت انتخابات پارلمان اروپا شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، به قانون‌گذاران این کشور هشدار داد که در صورتی که آنها طرح او برای برگزیت را تایید نکنند، خروج از اتحادیه اروپا ممکن است مدت زیادی به درازا بکشد و احتمالا این کشور مجبور به شرکت انتخابات پارلمان اروپا شود. 

این در حالی است که پس از دو سال و نیم مذاکره میان لندن و بروکسل بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا، نتیجه نهایی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نمایندگان مجلس عوام بریتانیا تاکنون دوبار پیشنهاد می برای برگزیت را رد کرده‌اند. 

ترزا می در یادداشتی که امروز -یکشنبه- در روزنامه تلگراف منتشر شد، به هواداران برگزیت هشدار داد که اگر طرح او با موافقت پارلمان مواجه نشود، ممکن است این اقدام مدت درازی به طول بکشد. 

می در یادداشت خود نوشت: «اگر بنا باشد طرح برگزیت به نقطه صفر بازگردد و مذاکرات از صفر شروع شود، این بدان معناست که اجرای آن به درازا خواهد کشید، تا حدی که به احتمال زیاد بریتانیا مجبور خواهد شد در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کند.»

نخست‌وزیر بریتانیا در ادامه نوشت: «این‌که مردم بریتانیا که سه سال پیش رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند مجبور شوند برای انتخاب نمایندگان اروپا به پای صندوق‌های رای بروند ارزش اندیشیدن را دارد. این امر بهترین نمود از شکست پارلمان بریتانیا خواهد بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز