خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه کره شمالی داد:

احتمال توقف مذاکرات پیونگیانگ با واشنگتن و از سرگیری آزمایش‌های موشکی

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۶۰۸

کره‌شمالی ممکن است گفت‌وگوها با آمریکا را متوقف کند و بار دیگر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کره‌شمالی ممکن است گفت‌وگوها با آمریکا را متوقف کند و بار دیگر آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود را از سر بگیرد. یک دیپلمات ارشد کره شمالی روز گذشته -جمعه- با اعلام این خبر عنوان کرد که تنها در صورتی این روند متوقف خواهد شد که واشنگتن به این کشور امتیاز بدهد. 

«چوئی سان هویی»، معاون وزیر خارجه کره‌شمالی، مقام‌های آمریکا را مسئول شکست مذاکرات هانوی در ماه گذشته میلادی عنوان کرد. وی عنوان کرد: «ما نه علاقه‌ای برای تن دادن به خواسته‌های آمریکا داریم و نه می‌خواهیم به این شکل به مذاکرات ادامه دهیم.»

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری «تاس» گفت که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور «فضای عداوت و بی‌اعتمادی را در مذاکرات ایجاد کردند و مانع تلاش‌ها برای گفت‌وگوی سازنده میان دو طرف شدند».

چوئی افزود که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی به‌زودی بناست در بیانیه‌ای موضع خود را درباره گفت‌وگوها بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای اعلام کند و از قدم‌های بعدی پیونگ‌یانگ پرده بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز