خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد جریان صدر عراق:

البغدادی و سرکرده‌های داعش در «الباغوز» سوریه هستند

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۳۷۵

عضو ارشد جریان صدر عراق تأکید کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد سرکرده گروه تروریستی داعش و برخی دیگر از فرماندهان این گروه تروریستی در منطقه الباغوز سوریه هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «حاکم الزاملی» عضو ارشد جریان صدر عراق با اشاره به اینکه «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی و دیگر فرماندهان گروه تروریستی داعش در منطقه «الباغوز» سوریه پنهان شده‌اند،‌ گفت: «بسیاری از عناصر داعشی وارد منطقه حوران در مرز با عراق شده‌اند».

وی با بیان اینکه این گروه تروریستی ۵۰ تن طلا و ۴۰۰ میلیون دلار در زمان تسلط بر شهرهای موصل، الانبار و صلاح الدین در سال ۲۰۱۴ سرقت کرده است از دولت عراق خواست پس از بازپس گیری منطقه الباغوز با اعمال فشار بر آمریکا این اموال را باز پس گیرد.

الزاملی گفت: «عناصر مسلح داعش اعتراف کرده‌اند که سرکردگان این گروه تروریستی نزد آمریکائی‌ها بوده و همچنین تمام اموال عراق و طلاهای سرقت شده در منطقه الباغوز هستند».

وی همچنین تأکید کرد که بسیاری از طلاها و آثار باستانی عراق در بحبوحه جنگ آمریکا به سرقت رفته‌اند.

الزاملی تأکید کرد که عراق دیگر پایگاه و گذرگاه تروریست‌های داعش نخواهد بود و امکان بازگشت مجدد آنها به عراق وجود ندارد چرا که شهروندان عراقی در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین اجازه نخواهند داد که چنین اتفاقی تکرار شود.

وی گفت که تمام مداخله‌های صورت گرفته در عراق و جنگ آمریکا در این کشور با هدف ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه بوده است. 

در همین راستا «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی و رئیس حشد الشعبی از پروژه بزرگی برای برقراری امنیت در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

الفیاض در اثنای بازدید از منطقه مرزی القائم با الباغوز سوریه تأکید کرد که نیروهای عراقی آماده مقابله با هر نوع جنگی در این منطقه هستند.

وی بر لزوم هماهنگی کامل نیروهای امنیتی و حشد الشعبی برای نابودی داعش تأکید کرد. 

خبرنگار المیادین از خنثی شدن تلاش تروریست‌های داعش برای هدف قرار دادن مواضع حشد الشعبی در نزدیکی روستای نجاتیه در استان نینوی خبر داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز