خبرگزاری کار ایران

افت سهام آمریکا در پی گزارش میزان استخدام نیروی کار

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۲۹

بازار سهام آمریکا پس از گزارش استخدام در این کشور افت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، بازار سهام آمریکا پس از گزارش استخدام در این کشور افت کرد. این گزارش نشان می‌داد که میزان استخدام نیروی کار در ماه گذشته میلادی به پایین‌ترین میزان در یک سال و نیم گذشته رسیده، حال آن‌که دستمزدها روندی افزایشی را شاهد بودند. 

شاخص اس‌اندپی برای پنجمین بار کاهش را تجربه کرد و به پایین‌ترین میزان در سال جاری میلادی رسید و درصد سود خزانه‌داری به پایین‌ترین میزان در دو ماه میلادی اخیر تنزل پیدا کرد. این در حالی است که نگرانی‌ها درباره کاهش بازار کار همچنان به قوت خود باقی است. از سوی دیگر، شاخص استاکس یویوپ نیز به پایین‌ترین میزان خود در ماه گذشته میلادی رسید. این در حالی است که در پی این گزارش ارزش یورو در برابر دلار اندکی افزایش یافت. 

سرمایه‌گذاران مدتی است که در انتظار گزارش مشاغل بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بودند و با تعجب دریافتند که دستمزد غیراستیجاری در این کشور افزایشی ۲۰ هزارتایی را از سر گذرانده است.

«چارلی ریپلی» تحلیل‌گر ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری آلیانز، گفت: «اصولا، این رقم چندان خوب به نظر نمی‌رسد. اما با نگاهی به جزئیات و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و تعطیلی دولت آمریکا، می‌توان نگاه دیگری به این گزارش انداخت. نهایتا به نظرم مردم درخواهند یافت که این قضیه آنچنان هم که به نظر می‌رسد، بد نیست.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز