خبرگزاری کار ایران

گوایدو تهدید کرد:

ربوده شدنم آخرین اشتباه مادورو خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۰۱۱

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا تهدید کرد که پس از ورود به کشورش نباید بازداشت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا امروز-دوشنبه- تهدید کرد که دستگیر شدنش پس از ورود به ونزوئلا، آخرین اشتباه «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهوری این کشور خواهد بود.

گوایدو ۲۲ فوریه ونزوئلا را ترک کرده و ائلام کرد که ۴ مارس به کشورش باز خواهد گشت.

وی با اعلام بازگشت به کشورش از مردم ونزوئلا خواست تا امروز -دوشنبه- تظاهرات گسترده‌ای علیه  مادورو برگزار کنند.

بازگشت گوایدو به وطن چالش بزرگی برای دولت مادور است. مادورو در برابر بازگشت گوایدو چند گزینه پیش رو دارد؛ دستگیری او به جرم زیر پا گذاشتن ممنوع‌الخروجی که این امر محکومیت گسترده کشورهای جهان را به دنبال خواهد داشت؛ گزینه دوم آن است که آسیبی به وی نرساند که البته باعث می‌شود اقتدارش زیر سؤال رود.

گوایدو در پیامی توئیتری اعلام کرد: «اعلام می‌کنم که به کشور بازمی‌گردم. از مردم ونزوئلا می‌خواهم که دوشنبه ساعت ۱۱ صبح به خیابان‌ها بیایند.»

رهبر مخالفان ونزوئلا به این‌که چه ساعتی و چگونه به کشور بازمی‌گردد، اشاره‌ای نکرد. با این حال، به احتمال زیاد او با هواپیما از بوگوتا به کاراکاس خواهد رفت.

خوان گوایدو دولت ونزوئلا را تهدید کرد که بازداشت وی یا همسرش پس از ورود به ونزوئلا، با واکنش هوادارانش همراه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز