خبرگزاری کار ایران

واکنش الجبیر به انتصاب سفیر جدید ریاض در واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۶۶

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان انتصاب سفیر جدید ریاض در واشنگتن را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی در صفحه شخصی خود در توئیتر با تبریک به «ریما بنت بندر بن سلطان» انتصاب وی را به عنوان سفیر جدید ریاض در واشنگتن تبریک گفت و تأکید کرد این اعتماد گرانبها اهتمام رهبری را برای توانمندسازی زنان سعودی نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، دربار پادشاهی عربستان عصر روز شنبه با صدور حکمی، ریما بنت بندر را به عنوان سفیر جدید این کشور در ایالات متحده منصوب و «خالد بن سلمان » سفیر سابق را به سمت معاونت وزارت دفاع تعیین کرد. 

ریما در یک خانواده سلطنتی که فعالیت دیپلماتیک داشته بزرگ شده است. پدر او «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» از سال ۱۹۸۳ تا سال ۲۰۰۵  به مدت ۲۲ سال سفیر کشورش در واشنگتن بوده است. 

وی از دیپلمات‌های بسیار نزدیک به دولت آمریکا بوده و با مقام‌های عالی‌رتبه این کشور ارتباط تنگاتنگی داشته است.

عادل الجبیر نیز از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ سفیر عربستان در واشنگتن و از سال ۲۰۱۵ تا دسامبر ۲۰۱۸ وزیر خارجه این کشور بوده است. وی اخیرا نیز به عنوان وزیر مشاور در امور خارجه و عضو شورای وزیران انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز