خبرگزاری کار ایران

واشنگتن: استفاده از خشونت در سودان قابل قبول نیست/ خارطوم در فهرست تروریسم قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۰۶

همزمان با ادامه اعتراضات مردم سودان برای برکناری رئیس‌جمهوری این کشور و مخالفت وی با هر نوع ابتکار عملی که شامل برکناری از قدرت شود، یک مقام بلند پایه آمریکا نسبت به استفاده نیروهای امنیتی سودان از خشونت مفرط و نیز احتمال درج نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «سرل سرتور» مدیر امور آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا که از خارطوم دیدار می‌کند، گفت: «هرگز قابل قبول نیست که نیروهای امنیتی از خشونت برای سرکوب تظاهرکنندگان استفاده کنند و بدون هیچ اتهامی با توسل به خشونت و شکنجه آنها را بازداشت کنند. 

وی افزود: «بدون شک هیچ دلیلی برای کشتار هر کسی که باشد، وجود ندارد». 

این مقام آمریکایی هشدار داد که تحولات اخیر سودان عملیات مذاکره آمریکا با دولت این کشور را تهدید کرده و ممکن است نام این کشور را در فهرست حامیان ترریسم قرار دهد. 

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال ۲۰۱۷ برخی تحریم‌هایی که از سال ۱۹۹۷ به دلیل روابط احتمالی سودان با  گروه‌های اسلامی بر این کشور اعمال شده بود، را لغو کرد اما واشنگتن به رغم رفع تحریم تجاری، خارطوم را در فهرست کشورهای حامی تروریسم باقی نگه داشته است. 

«صلاح قوش» مدیر دستگاه امنیت و اطلاعات سودان گفت که هر نوع ابتکار سیاسی که برای حل مشکلات فعلی خارج از مشروعیت موجود باشد، قابل قبول نیست. 

قوش طی اظهاراتی در پارلمان سودان گفت‌: «تلاش‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد اما همه باید بدانند که هر نوع تلاشی خارج از چارچوب مشروعیت موجود جایگاهی ندارد و این تلاش‌ها باید بر اساس قنون اساسی و در چارچوب مشروعیت موجود باشد». 

گروه‌های بسیاری چون اساتید دانشگاه خارطوم، گروه ۵۲ و «صادق المهدی» رئیس حزب امت ملی از زمان آغاز اعتراض‌ها راهکارهایی را پیشنهاد کرده‌اند که همگی به برکناری «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان از قدرت تصریح دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز