خبرگزاری کار ایران

سفر بن سلمان به اسلام‌آباد در سایه تنش‌های هند و پاکستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۹۰۵

ولیعهد عربستان، بناست امروز -یکشنبه- به پاکستان برود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، بناست امروز -یکشنبه- به پاکستان برود. این نخستین مقصد سفرهای بن سلمان به جنوب آسیا و چین است. با این حال، این دیدار ممکن است تحت‌الشعاع تنش‌های پاکستان و هند قرار بگیرد.

سفر بن سلمان در حالی صورت می‌گیرد که در پی یک انفجار انتحاری در منطقه کشمیر ۴۴ پلیس هندی کشته شدند. دهلی نو پاکستان را به دست داشتن در این حادثه متهم می‌کند و اسلام‌آباد تمام اتهام‌ها را بی‌اساس می‌داند. 

پاکستان که در بحران مالی به سر می‌برد، از سفر بن سلمان به این کشور بسیار استقبال می‌کند. انتظار می‌رود طی این سفر قراردادهایی برای سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار امضا شود. 

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اختلاف‌ها میان اسلام‌آباد و دهلی نو افزایش چشمگیری یافته است. در گذشته، رابطه میان پاکستان و عربستان از منظر اقتصادی بسیار مثبت بوده و ریاض از این کشور در روزهای سخت حمات مالی می‌کرده و در دیگر سو اسلام‌آباد نیز با تسلیحات جنگی خود به ریاض کمک می‌کرد. 

پاکستان تدابیر امنیتی را در فرودگاه و شهر اسلام‌آباد افزایش داده است. بن سلمان نخستین سیاستمداری خواهد بود که در اقامتگاه «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، سکونت خواهد داشت. عمران خان برای حفظ پول مالیات‌دهندگان از این اقامتگاه استفاده نکرده است. 

در همین حال، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان با استقبال از سفر بن‌سلمان به اسلام‌اباد، رابطه دو طرف را استراتژیک ارزیابی کرد.

وی افزود که پاکستان کشور دوم بن‌سلمان است و این افتخاری برای ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز