خبرگزاری کار ایران

نتانیاهو پنجشنبه با پوتین دیدار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۶۶

در تاریخ ۲۱ فوریه رهبران اسرائیل و روسیه بناست با یکدیگر دیدار و درباره مسائلی چون اتحاد مجدد منطقه‌ای و دوستی گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در تاریخ ۲۱ فوریه رهبران اسرائیل و روسیه بناست با یکدیگر دیدار کرده و درباره مسائلی چون اتحاد مجدد منطقه‌ای و دوستی گفت‌وگو کنند.

در این گزارش آمده است: روابط میان دو طرف در پی سقوط هواپیمای جاسوسی روسی در ماه سپتامبر با دشواری‌هایی مواجه شده بود. در پی آن حادثه، یک جت جنگنده اسرائیلی پس از چند مانور تاکتیکی ناشیانه توجه سامانه موشکی اس۲۰۰ سوریه را به خود جلب کرد و هواپیمای روسی ناخواسته در مسیر شلیک این سامانه قرار گرفت. با این حال، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، آن زمان گفت که اسرائیل را به خاطر «زنجیره تراژیک پیشامدها» مقصر نمی‌داند. 

ماه‌ها پس از این حادثه، روسیه و اسرائیل کدورت‌ها را از میان برده و اکنون آماده‌اند تا رابطه خود را به مرحله جدیدی ببرند. ولادیمیر پوتین در نطق خود به مناسبت سال نوی میلادی خواستار «بهبود سازنده روابط روسیه-اسرائیل و بهره بردن مردم هر دو طرف از تقویت صلح، امنیت و ثبات در خاورمیانه» شد. کمی پس از آن نیز هیاتی نظامی از روسیه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد و «الکساندر لاورنتییف» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه به تل‌آویو سفر کرده و با رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) دیدار کرد. 

در این میان، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تاکید کرد که این کشور و ایران «متحد یکدیگر» نبوده و مسکو «هیچگاه اهمیت اقدام‌هایی که امنیت اسرائیل را تامین می‌کند، دست کم نمی‌گیرد.

در این گزارش آمده است که سفر نخست‌وزیر اسرائیل، به مسکو رویدادی مهم در جهت تکمیل اتحاد و دوستی مجدد میان دو طرف خواهد بود. گرچه اتحاد میان مسکو-تل‌آویو به هیچ روی به معنای تهدید علیه کشورهایی چون ایران نیست، با این حال این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه نشان می‌دهد اسرائیل برای تامین امنیت خود بیشتر از آمریکا به روسیه متکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز