خبرگزاری کار ایران

سفیر فرانسه امروز به ایتالیا بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۲۲۸

سفیر فرانسه در ایتالیا که در پی اظهارات جنجالی مسئولان بلند پایه رم علیه رئیس‌جمهوری فرانسه به پاریس فراخوانده شده بود، امروز -جمعه- به پایتخت ایتالیا باز می‌گردد.

«ناتالی لوازو» وزیر امور اروپایی در کابینه فرانسه با اعلام این مطلب یادآور شد که سفیر کشورش در ایتالیا یک هفته پس از فراخوانده شدن امروز، به رم باز می‌گردد.

«لوئیجی دی مایو» معاون نخست‌وزیر و «ماتئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا طی هفته‌های اخیر با شدت بخشیدن به سخنان جنجال برانگیز خود علیه دستگاه اجرایی کشور فرانسه زمینه ایجاد تنشی کم‌سابقه میان دو کشور را فراهم کردند که با فراخوانی سفیر فرانسه از رم و سپس اعلام آمادگی سالوینی برای سفر به پاریس جهت حل مناقشه از راه گفت‌وگو همراه شد.

وزیر کشور ایتالیا که از وی به عنوان مرد قدرتمند دولت در رم نام می‌برند، پیش از این در سخنانی که میان مسئولان کشورهای بنیانگذار اتحادیه اروپا بی سابقه توصیف شده، ابراز امیدواری کرده بود که مردم فرانسه به زودی از شر «یک رئیس جمهوری خیلی بد» رها شوند.

تنش میان مقامات فرانسوی و ایتالیایی بر سر پناهجویان پیشتر سبب شده بود تا «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در واکنش به رویکرد مقامات رم سخنانی به شدت انتقاد آمیز به زبان آورد. رئیس‌جمهوری فرانسه در این خصوص تصمیم دولتمردان ایتالیا برای امتناع از پذیرش مهاجر سرگردان بر روی عرشه کشتی آکواریوس در آب‌های مدیترانه را تاسف‌بار و غیر مسئولانه توصیف کرده بود.

«گابریل آتل» سخنگوی حزب تحت رهبری رئیس جمهوری فرانسه نیز در ادامه واکنش‌های مقام‌های فرانسوی این رویکرد دولت ایتالیا را «تهوع‌آور» قلمداد کرده بود.

دیدار اخیر لوئیجی دی مایو، معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر جنبش پنج ستاره با نمایندگانی از جنبش اعتراضی «جلیقه زردها» تنش و اختلافات میان دو کشور را به اوج خود رساند و پاریس با اعلام بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر حاضر به تحمل چنین رویکردی از جانب رم نیست. جلیقه زردها از سه ماه پیش منشا بزرگ‌ترین حرکت اعتراضی به سیاست‌های امانوئل ماکرون بوده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز