خبرگزاری کار ایران

نیکلاس مادورو: برای کشورمان صلح و دوستی می‌خواهیم نه جنگ و دشمنی!

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۰۳

رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که ما خواستار صلح و دوستی در کشور هستیم و باید جنگ متوقف و تهدیدات مداخله در امور ما تمام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با سخنرانی در جمع صدها نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمائی کاراکاس که سازمان جوانان در حزب سوسیالیست در راستای حمایت از وی برگزار کرده بودند، گفت: «ما خواهاان صلح و دوستی در کشور هستیم، نه جنگ. جنگ باید متوقف شود و تهدیدات دخالت در امور کشور پایان یابد». 

راهپیمائی صدها نفری به مناسبت روز جوان از میدان «مورالس» در خیابان مکزیک شهر کاراکاس آغاز و در میدان «بولیوار» پایان یافت.

مادور در این سخنرانی از جوانان حزبش و نقش آنان در آگاه کردن شهروندان ونزوئلائی به ویژه در ارتباط با تحولات اخیر این کشور تجلیل و قدردانی کرد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در حاشیه این مراسم به صورت مستقیم از طریق ماهواره، تعدادی از مراکز جوانان و ورزش در سراسر کشور را افتتاح کرد. 

ونزوئلا از ۲۳ ژانویه و به دنبال اعلام ریاست خودخواندگی «خوان گوایدو» رئیس پارلمان و رهبر مخالفان این کشور شاهد تنش‌های شدیدی است.

به محض اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ریاست گوایدو را به رسمیت شناخت، کانادا و بسیاری از کشورهای آمریکای مرکزی و اروپا نیز اقدام مشابه انجام دادند. 

در مقابل، بسیاری از کشورهای دیگر نیز از جمله روسیه،‌ ترکیه، مکزیک و بولیوی، مادورو را به عنوان رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. 

به دنبال این اقدامات، مادورو روابط دیپلماتیک با آمریکا را قطع و واشنگتن را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز