خبرگزاری کار ایران

گزارش دانشگاه استنفورد:

کره‌شمالی سوخت کافی برای تولید ۷ بمب هسته‌ای جدید را در اختیار دارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۸۳۹

کره شمالی در حین گفت‌وگوها با ایالات متحده بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای، به تولید سوخت بمب ادامه داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارشی که چند روز پیش منتشر شد، کره‌شمالی در حین گفت‌وگوها با ایالات متحده بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای به تولید سوخت بمب ادامه داده بود و احتمالا در سال گذشته میلادی برای تولید هفت موشک هسته‌ای سوخت کافی تهیه کرده است. این در حالی است که رهبران ایالات متحده و کره شمالی بناست به زودی در راستای رسیدن به راه‌حلی صلح‌آمیز برای بحران شبه‌جزیره کره بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند.

در این گزارش که از سوی مرکز امنیت بین‌الملل و همکاری دانشگاه استنفورد تهیه شده است آمده که توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۱۷ بدان معناست که برنامه تسلیحاتی پیونگ‌یانگ دیگر همچو گذشته تهدیدی برای جهان به حساب نمی‌آید. 

«زیگفرید هگر»، رئیس پیشین آزمایشگاه تسلیحاتی لوس آلاموس که یکی از نویسندگان این گزارش است، در گفت‌وگو با رویترز گفت که تصاویر ماهواره‌ای نشان از آن دارد که تولید سوخت بمب در سال ۲۰۱۸ نیز در کره شمالی ادامه داشته است. 

وی گفت که راکتور پنج مگاواتی در قرارگاه هسته‌ای یانگوب در ماه مه بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته و انتظار می‌رود که حدود پنج الی هشت کیلو پلوتونیوم در سطح تسلیحاتی تولید کرده باشد. 

این تحلیل‌گر افزود که کره شمالی احتمالا ۱۵۰ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده نیز تولید کرده که به این کشور امکان می‌دهد تعداد تسلیحات هسته‌ای خود را حدود پنج الی هفت عدد افزایش دهد. 

بنا بر تحقیقات این تیم، میزان تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در سال ۲۰۱۷ دست کم ۳۰ عدد بود؛ امری که بنا به گزارش فعلی شمار موشک‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ را به عدد ۳۷ می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز