خبرگزاری کار ایران

با محوریت بررسی تحولات ونزوئلا؛

«گروه تماس» پنجشنبه تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۰۱

«گروه تماس» متشکل از چند کشور اروپایی و آمریکای لاتین برای بررسی جدیدترین تحولات ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین پنجشنبه آینده در قالب گروه تماس برای بررسی جدیدترین تحولات ونزوئلا تشکیل جلسه می‌دهد.

این نشست قرار است در مونته ویدئو تشکیل شود.

عصر روز گذشته- شنبه- چندین تظاهرات در سراسر ونزوئلا با مشارکت طرفداران «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور و نیز مخالفان سیاسی او به رهبری «خوان گوایدو» رئیس پارلمان که خود را رئیس جمهوری موقت نزوئلا می‌­داند، برگزار شد.

تظاهر کنندگان مخالف دولت ونزوئلا در ادامه جنبش اعتراض‌آمیز علیه دولت این کشور مانع عبور و مرور در خیابان «فرانسیسکو فاگارد» بزرگ‌ترین خیابان شهر کاراکاس شدند.

یک مقام پلیس ونزوئلا اعلام کرد: «تظاهر کنندگان پس از یک راهپیمایی اعتراض‌آمیز در این منطقه،  تایرهای خودروها را آتش زدند و مانع عبور و مرور در این شریان مهم ترافیکی شدند».

به گزارش یورونیوز، همزمان با تجمع مخالفان نیکلاس مادورو، موافقان او نیز در کاراکاس گرد هم آمدند. آنها نیز به مناسبت ۲۰ سالگی انقلاب ونزوئلا با لباس‌های قرمز در خیابان بولیوار در مرکز شهر اجتماع کردند.

نیکلاس مادورو با استقبال از هواداران خود که در خیابان اجتماع کرده بودند، گفت: «خیابان، باز هم خیابان، برای دفاع از میهن و انقلاب».

او در این سخنرانی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در کشور شد و گفت: «تمام این بورژواهایی که قدرت را در مجلس در دست گرفته‌اند، باید برگزاری انتخابات پارلمانی در همین سال را به بحث بگذارند.»

برخی کشورها از جمله آمریکا،‌ کانادا، آرژانتین، ‌برزیل،‌ شیلی، ‌کلمبیا، کاستاریکا، ‌گواتمالا،‌ هندوراس، پاناما،‌ پاراگوئه، پرو و مغرب ریاست گوایدو را به رسمیت شناختند حال آن‌که کشورهایی چون روسیه، ایران، ترکیه، کوبا، مکزیک و چین، مادور را رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا اعلام کرده­‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز