خبرگزاری کار ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی:

پیونگ‌یانگ مصمم به نابودی مراکز غنی‌سازی خود است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۶۲۹

نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی گفت که پیونگ‌یانگ مصمم به نابودی تمامی مراکز غنی‌سازی اورانیوم خود است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «استیفن بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی می‌گوید که پیونگ‌یانگ بنا به نابودی همه مراکز غنی‌سازی اورانیوم خود دارد. بیگان این اظهارات را تنها یک روز پس از آن اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از ارزیابی سالانه نهادهای امنیتی آمریکا درباره کره‌شمالی و ایران به شدت انتقاد کرده بود.

نماینده ویژه امور کره‌شمالی همچنین گفته هم اکنون در حال بحث و ارزیابی «امتیازاتی» است که آمریکا در برابر غیراتمی‌شدن کره‌شمالی می‌تواند به این کشور ارائه کند.

بیگان گفته البته آمریکا ابتدا نیاز دارد که «درک کاملی» از ابعاد برنامه تسلیحاتی کره‌شمالی به دست آورد.

بیگان این اظهارات را به فاصله کمی از سخنان دونالد ترامپ ایراد کرد که مدعی شده بود آمریکا و کره‌شمالی در مذاکرات خود شاهد «پیشرفت عظیمی» بوده‌اند.

ترامپ که پنجشنبه در دفتر کار خود در کاخ‌سفید سخن می‌گفت، تاکید کرد به زودی تاریخ و مکان ملاقات دوم خود با «کیم‌ جونگ اون» رهبر کره‌شمالی را اعلام خواهد کرد.

دو رهبر سال گذشته در دیداری پر سر و صدا در سنگاپور بحث و گفت‌وگو کردند که نخستین اجلاس در نوع خود در تاریخ روابط واشنگتن و پیونگ‌یانگ بود.

استیفن بیگان که در دانشگاه استفورد کالیفرنیا سخن می‌گفت، ادعا کرد کره‌شمالی تصمیم خود برای نابودی تاسیسات غنی‌سازی را به کره جنوبی و «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا اطلاع داده است.

وی تاکید کرده «آمریکا ابتدا باید دسترسی و نظارت کامل بر مکانیسم برنامه هسته‌ای کره‌شمالی پیدا کند».

بیگان گفت: «رئیس‌جمهوری ترامپ آماده پایان دادن به این جنگ است. آمریکا نه به دنبال اشغال کره‌شمالی است و نه قصد براندازی دولت این کشور را دارد».

با وجود این، بیگان تاکید کرده آمریکا تحریم‌های هسته‌ای علیه کره‌شمالی را تا کامل شدن روند غیراتمی‌شدن این کشور لغو نخواهد کرد.

قرار است بیگان روز یکشنبه آینده (سوم فوریه) با همتایان خود در کره‌شمالی و کره‌جنوبی دیدار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز