خبرگزاری کار ایران

دادگاه عالی ونزوئلا گوایدو را ممنوع الخروج کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۹۴

دادگاه عالی ونزوئلا روگذشته- سه شنبه- مانع خروج رئیس پارلمان و رهبر مخالفان از این کشور شد و حساب‌های بانکی وی را مسدود کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «مایکل مورنو» رئیس دادگاه عالی ونزوئلا اعلام کرد که رئیس پارلمان این کشور تا زمان پایان تحقیق اولیه مجاز به ترک کشور نیست. وی تأکید کرد که دادگاه، حساب‌های بانکی او را نیز مسدود کرده است.

«خوان گوایدو» رئیس پارلمان و رهبر مخالفان ونزوئلا در واکنش به منع خروج از کشور و مسدود شدن حساب‌های بانکی خود گفت: «هیچ چیز جدیدی در این کشور وجود ندارد». وی در ادامه افزود: «من حکم دادستانی را برای منع خروج از کشور و مسدود کردن حساب‌های بانکی یا تهدید به حبس دست کم نمی‌گیرم اما در این کشور هیچ چیز جدیدی وجود ندارد».

گوایدو بر ادامه راه خود و فعالیت در پارلمان برای ورود کمک‌های انسان دوستانه و آزادی زندانیان تأکید کرد.

«ویلیام سب» دادستان کل ونزوئلا در توئیتی نوشت که تحقیقات جنائی در رفتارهای گوایدو را به دلیل ناآرامی‌های اخیر کشور پس از اعلام ریاست جمهوری موقت او آغاز کرده است.

وی با اشاره به ممنوع الخروج بودن گوایدو و مسدود شدن حسابهایش گفت که این رفتارها جرایم خطرناکی است و به عنوان نقض نظام قانون در نظر گرفته می‌شود. 

سب این خبر را پس از اعلام تصمیم آمریکا برای واریز تمام دارائی‌های ونزوئلا در بانک مرکزی و دیگر بانک‌های واشنگتن به حساب گوایدو اعلام کرد.

«برگس کاترولوس» معاون وزیر خارجه یونان درباره بحران ونزوئلا گفت: «ما نمی‌خواهیم این کشور به لیبی دیگری در آمریکای جنوبی تبدیل شود».

وی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای خواستار بازگشت صلح اجتماعی به ونزوئلا شد.

این مقام یونانی با تأکید بر لزوم اقدام کشورهای اثرگذار در اتحادیه اروپا برای ایفای نقش در حل بحران ونزوئلا گفت: «ما گفت‌وگوی سیاسی را تنها راه غلبه بر این اختلافات می‌دانیم». 

«نستور پوپولیزیو»، وزیر امور خارجه پرو نیز روز گذشته با تأکید بر اینکه گروه «لیما» با هر نوع دخالت نظامی در ونزوئلا برای سرنگونی مادورو مخالف است، گفت: «ما گروه لیما از دخالت نظامی در ونزوئلا حمایت نمی‌کنیم». این در حالی است که آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که تمام گزینه‌ها روی میز است.

ونزوئلا از تاریخ ۲۳ ژانویه شاهد تنش‌های روزافزونی است که به دنبال ادعای گوایدو در انتصاب خود به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور ایجاد شده است.

به محض آن که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدام گوایدو حمایت و وی را به عنوان رئیس دولت انتقالی ونزوئلا به رسمیت شناخت، کشورهای دیگری چون کانادا، اسپانیا، فرانسه و برخی کشورهای آمریکای لاتین از وی تبعیت کردند.

اما در مقابل کشورهای روسیه،‌ ترکیه، مکزیک و بولیوی، مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز