خبرگزاری کار ایران

امانوئل ماکرون:

وضعیت حقوق بشر در مصر نسبت به دوره «مبارک» بدتر شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۱۸

رئیس ‌مهوری فرانسه گفت که وضعیت حقوق بشر در مصر نسبت به دوره رئیس‌جمهوری اسبق این کشور بدتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در حاشیه دیدار از قاهره گفت که به صورت فزاینده چنین به نظر می‌رسد که وضعیت حقوق بشر در مصر نسبت به دوره «حسنی مبارک» رئیس‌جمهوری اسبق این کشور بدتر شده است.

ماکرون گفت نه تنها مخالفان سیاسی بلکه حتی مخالفانی که بخشی از جامعه دموکراتیک سنتی را تشکیل می‌دهند و تهدیدی برای حکومت به شمار نمی‌روند هم دستگیر و بازداشت می‌شوند.

وی در ادامه گفت که جامعه مدنی مصر این شیوه برخورد دولت را بسیار ظالمانه‌تر از دوره مبارک می‌داند. 

رئیس‌جمهوری فرانسه تأکید کرد که وضعیت حقوق بشر را با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خود با صراحت و شفافیت بیشتری بررسی خواهد کرد و با او بدون حضور رسانه‌ها درباره وضعیت فردی مخالفان و یا چهره‌های زندانی گفت‌و‌گو خواهد کرد. 

وی گفت:«این موضوع را با صراحت و شفافیت بیشتری دنبال خواهم کرد زیرا معتقدم این کار به صلاح السیسی و برقرای ثبات در مصر خواهد بود.» 

ماکرون گفت: «رهبران دولت مصر از اقتدار نسبی برخوردار هستند که آن را برای مقابله با بی‌ثباتی به ویژه از سوی اخوان‌المسلمین و گروه‌های مخالف ضروری می‌دانند. من این موضوع را درک می‌کنم و به آن احترام می‌گذارم.» 

وی با تاکید بر اهمیت ثبات و احترام به حق حاکمیت کشور مصر افزود: «وقایع جاری این کشور ثبات آن را در درازمدت تهدید می‌کند. »

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز