خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق بشر خواستار شد:

تحقیقاتی مستقل و بین‌المللی درباره پرونده قتل خاشقجی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۴۹۱

دیده‌بان حقوق بشر انجام تحقیقاتی مستقل و تحت نظارت سازمان ملل متحد درباره پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی را خواستار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر خواستار انجام تحقیقات مستقل و بین‌المللی درباره پرونده قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی شد.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز چند روز قبل با سخنرانی در جمع شورای جوانان شهرداری استانبول تأکید کرد که آنکارا اقدام‌های لازم برای آغاز روند تحقیق بین‌المللی در پرونده قتل خاشقجی را اتخاذ خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه عربستان هیچ اطلاعاتی در اختیار ترکیه قرار نداده است، گفت: «استراتژی‌های آنکارا ریاض را به اعتراف به جنایت قتل خاشقجی در کنسولگری استانبول واداشت».

وی در ادامه ضمن انتقاد از کشورهای غربی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت گفت که ترکیه در روند تحقیق بر اساس مبانی و اصول قانونی خود عمل کرده است.

ترکیه اواخر سال گذشته میلادی نتایج تحقیقات دادستان کل این کشور را در اختیار آمریکا قرار داده و بارها  تأکید کرده است که دستور قتل از سوی بالاترین مقام مملکتی سعودی صادر شده و تیم ترور خودسرانه عمل نکرده است. 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته بود که کشورش همچنان در حال جمع آوری حقایق پرونده قتل خاشقجی و کشف عاملان این جنایت است. 

وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «می‌توان همزمان با محاکمه عاملان جنایت قتل خاشقجی، روابط با عربستان سعودی را نیز حفظ کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز