خبرگزاری کار ایران

وزیر تجارت بریتانیا:

شرکای تجاری لندن، پیامدهای برگزیت بدون توافق را دست کم گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۱۷۶

وزیر تجارت انگلیس امروز – چهارشنبه- گفت که شرکای تجاری این کشور، پیامدهای منفی برگزیت بدون توافق را دست کم گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس گفت که چنانچه این کشور در ماه مارس اتحادیه اروپا را بدون دستیابی به توافق ترک کند، برخی تجارت‌های آزاد با این اتحادیه، دیگر معتبر نخواهد بود چرا که برخی شرکای تجاری، پیامدهای منفی این مساله را دست کم گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، بریتانیا به دنبال بازتعریف توافق‌های تجاری با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا برای دوران پسابرگزیت است. چنانچه بریتانیا اتحادیه اروپا را با یک توافق ترک کند، یک دوره گذار آغاز خواهد شد و توافق‌نامه‌های تجاری تا پایان سال ۲۰۲۰ به وقت خود باقی خواهد ماند.

فاکس طی گفت‌وگو با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در حاشیه نشست داووس گفت: «ممکن است نتوانیم تمامی توافق‌های تجاری را تکمیل کنیم چرا که برخی کشورها هنوز باور ندارند که برگزیت بدون توافق، یکی از احتمال‌های موجود است».

وی افزود: «برگزیت بدون توافق، یک احتمال واقعی است و لازم است که آنها برای این گزینه آماده شوند چرا که اگر آمادگی ایجاد نشود، حتی به صورت موقت شاهد یک گسست در روابط تجاری ما با این کشورها خواهیم بود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز