خبرگزاری کار ایران

اتحادیه اروپا:

بروکسل به تعهدات خود در قبال برگزیت پایبند است

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۴۷۰

اتحادیه اروپا اعلام کرد که به تعهداتش درباره برگزیت وفادار است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه اروپا امروز -دوشنبه- اعلام کرد که بر سر تعهداتش مبنی بر یافتن راهی برای جلوگیری از کلید خوردن «طرح پشتیبان» مرزهای ایرلند در  برگزیت وفادار است. 

پیشتر «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا، در نامه‌ای خطاب به سران اتحادیه اروپا درباره منازعات مرزی با ایرلند شمالی و تاثیر آن بر توافق برگزیت اظهار نگرانی کرده بود. می گفته بود که به نفع هر دو طرف است که این طرح پشتیبان عملی نشود. 

«ژان-کلود یونکر»، رئیس کمیسیون اروپا و «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در پاسخ به ترزا می گفتند که اروپا به تعهدات خود پایبند است و می‌کوشد توافق تجاری پسابرگزیت را تا انتهای سال آینده میلادی عملی کند تا کار به «طرح‌های پشتیبان» نکشد. 

این رهبران اروپایی در نامه خود به ترزا می اظهار داشتند که تعهد اروپا بر رسیدن سریع به یک توافق تجاری «واجد ارزش قانونی» است و این اتحادیه «به صادقانه‌ترین شکل بر انجام آن متعهد است.»

در این نامه آمده است: «حتی اگر این طرح پشتیبان اجرایی هم شود، مدت آن محدود خواهد بود و رسیدن به توافقی قطعی درباره مرزبندی‌های مشخص به آن پایان می‌دهد.»

این در حالی است که ترزا می امروز در پارلمان بریتانیا به قانون‌گذاران هشدار داد که اگر طرح برگزیت با شکست مواجه شود، عواقب جبران‌ناپذیری برای این کشور ‌به دنبال خواهد داشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز