خبرگزاری کار ایران

فلسطین ریاست «گروه ۷۷ و چین» را از مصر تحویل می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۱۳

قاهره امروز- یکشنبه- اعلام کرد که ریاست «گروه ۷۷ و چین» را که شامل ۱۳۴ کشور است، طی یک مراسم رسمی بین‌المللی با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به این کشور تحویل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، وزارت خارجه مصر امروز- یکشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قاهره طی مراسمی رسمی روز سه‌شنبه در نیویورک، ریاست دوره‌ای گروه ۷۷ و چین را به فلسطین تحویل می‌دهد.

نشست گروه مذکور روز سه‌شنبه به ریاست فلسطین در مقر سازمان ملل در نیویورک با حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «ماریا اسپینوزا» رئیس مجمع عمومی این سازمان برگزار می‌شود.

گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل در اکتبر گذشته تصمیم ریاست فلسطین برای «گروه ۷۷ و چین» را با رأی اکثریت ۱۴۶ کشور در مقابل مخالفت آمریکا و استرالیا و اسرائیل تصویب کرد.

گروه ۷۷ و چین توسط برخی کشورهای عضو در ماه ژوئن ۱۹۶۴ به عنوان یک سازمان دولتی- بین‌المللی برای کشورهای توسعه‌یافته در سازمان ملل و با هدف تعریف منافع اقتصادی برای این کشورها و تقویت قدرت آنها برای گفت‌وگو درباره موضوعات اقتصادی بین‌المللی مهم در این سازمان بین‌المللی  تاسیس شد. 

به رغم اینکه فلسطین از ژانویه ۱۹۶۷ در گروه ۷۷ و چین عضویت کامل دارد، اما همچنان عنوان ناظر غیر عضو در سازمان ملل را دارد. 

  

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز