خبرگزاری کار ایران

البشیر خطاب به مخالفان: برای انتخابات ۲۰۲۰ آماده شوید

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۷۶۷

رئیس جمهوری سودان مخالفان خود را که خواهان برکناری او هستند،‌ به آمادگی برای انتخابات آینده در سال ۲۰۲۰ و رسیدن به قدرت فراخواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عمر البشیر» رئیس جمهوری سودان، خطاب به مخالفان خود گفت که برای انتخابات سال ۲۰۲۰ و در دست گرفتن قدرت آماده شوید.

البشیر در مصاحبه با تلویزیون «المستقله» در لندن افزود: «ما مجوز مردمی داریم و از طریق انتخاباتی روی کار آمدیم که کمیساریای عالی مورد قبول تمام طیف‌های سیاسی ناظر بر آن بود. قانون فعلی مورد اتفاق نظر تمام گروه‌ها و قدرت‌های سیاسی است».

وی در ادامه گفت: «من به قول خود به مردم برای خدمت به کشور و فراهم کردن زمینه‌های زندگی شاد و ایمن عمل می‌کنم. ما در سایه ناآرامی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و آماج اهداف برای تأمین زندگی و امنیت مردم سودان تلاش می‌کنیم».

رئیس جمهوری سودان اقدام احزاب «جبهه ملی تغییر» در ارائه یادداشت درخواستی برای تشکیل شورای انتقالی به منظور هموار کردن مسیر امور کشور را به تحریک سران احزابی دانست که از وزارتخانه‌ها برکنار شدند. 

جبهه ملی تغییر و حزب «الامة» که در گفت‌وگوی ملی شرکت می‌کنند، از تصمیم خود برای ارائه درخواست تشکیل شورای انتقالی برای هموار کردن مسیر امور کشور و تشکیل دولت ملی به البشیر خبر دادند. حزب اصلاح نیز اعلام کرد که از دولت خارج شده است. 

از ماه دسامبر گذشته سودان شاهد اعتراض‌های گسترده و متوالی به اوضاع وخیم معیشتی است که شهرهای بسیاری از این کشور از جمله خارطوم را فرا گرفته و اعمال خشونت‌آمیزی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز