خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

آمریکایی بازداشت شده در مسکو پیش‌تر از ارتش اخراج شده بود

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۳۸۰

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که شهروند آمریکائی بازداشت شده در مسکو به اتهام جاسوسی، پیش از این به اتهام سرقت از ارتش آمریکا اخراج شده و به طور منظم به روسیه می‌رفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه واشنگتن پست نوشت که «پال ویلن» شهروند آمریکایی که هفته گذشته حین انجام فعالیت جاسوسی در مسکو بازداشت شده، به اتهام سرقت از ارتش آمریکا اخراج شده و به صورت منظم به سوریه سفر می‌کرد. 

این روزنامه گزارش داد که ویلن از سال ۲۰۰۷ دیدارهای منظمی را از سوریه داشته و به گفته دوستانش مقیم روسیه بوده و اندکی زبان روسی می‌داند. 

واشنگتن پست همچنین نوشت که ویلن از سال ۱۹۹۴ در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بوده و در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ دو بار در عراق خدمت کرده است. او در سال ۲۰۰۸ به اتهام سوء رفتار و محکومیت به سرقت از ارتش اخراج شد.

اطلاعات روسیه جمعه گذشته اعلام کرد که ویلن شهروند آمریکایی هنگام انجام عملیات جاسوسی دستگیر و پرونده جنایی برای او تشکیل شده است. 

برادر ویلن گفت که او قبلا در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و برای شرکت در مراسم جشن عروسی به مسکو رفته است. 

آمریکا تاکنون تایید نکرده است که این شهروند بازداشتی، ‌پال ویلن است. در بیانیه منتشر شده از وزارت خارجه آمریکا و سفارت این کشور در مسکو آمده است که روسیه بر اساس پیمان وین باید به کارکنان کنسولگری آمریکا اجازه ملاقات با شهروند آمریکایی بازداشت شده را ارائه دهد اما اشاره‌ای به نام او نکرده اشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز