خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس جمهور ترکیه به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۸۱۳

رئیس جمهوری ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی بر موضع آنکارا نسبت به برقراری و حفظ ثبات منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در پیامی که مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی منتشر کرد، ضمن آرزوی خیر و برکت برای مردم کشورش و جهان در سال جدید گفت: «ترکیه بدون حل مسائل منطقه نمی‌تواند آینده خود را تضمین کند، این واقعیت ما را به انجام دیپلماسی فعال در منطقه سوق داده است. همانطور که ترکیه مسبب حوادث منطقه خود نبوده، قربانی آن نیز نخواهد بود.»

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: «تمامی گام‌های خود را با این نگرش، تصمیم گیری و اجرا می‌کنیم. تحولات اخیر در سوریه نیز نتیجه تلاش‌هایمان است. ما در صفوف خواهان برقراری ثبات، عدالت، تسامح و صلح در منطقه و جهان هستیم.»

در متن این پیام آمده است: «همواره از حقوق دمشق، بغداد، قاهره، طرابلس، سارایوو و کریمه دفاع می‌کنیم. به تلاش‌هایمان در راستای ادامه ثبات در عراق ادامه می‌دهیم. قاطعیت خود در زمینه حفظ حقوق ترکیه در قبرس، شرق مدیترانه و دریای اژه را به طور سیاسی و عملی نشان می‌دهیم.»

اردوغان همچنین تصریح کرد: «در سال ۲۰۱۹ برای مردم کشورمان، مردم برادر کشورهای منطقه و جهان آرزوی صلح، آرامش، سلامتی و امنیت راه می‌کنم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز