خبرگزاری کار ایران

۳۱۲ شهید، نتیجه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سالی که گذشت؛ ۲۰۱۸ خونین‌ترین سال در یک دهه گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۶۲۰

دبیرخانه جمعیت ملی خانواده‌های شهدای فلسطینی اعلام کرد که ۳۱۲ شهروند فلسطینی از جمله ۵۷ کودک به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در سال ۲۰۱۸ به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از وفا، دبیرخانه جمعیت ملی خانواده‌های شهدای فلسطینی در گزارش سالانه خود اعلام کرد که ۳۱۲ شهروند فلسطینی در سال ۲۰۱۸ توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند که از این میان ۲۷۰ مرد و زن شهید متعلق به استان‌های غزه و ۴۲ شهید از استان‌های کرانه باختری هستند. 

در این گزارش آمده است که تعداد شهدای زن به ۶ نفر و شهدای مرد به ۳۰۶ نفر رسیده است. تعداد شهدای کودک زیر ۱۸ سال نیز ۵۷ و متوسط عمر شهدا ۲۴ سال است. 

گزارش مذکور کوچک‌ترین شهید فلسطینی در سال جاری را «لیلی انور» هشت ماهه از غزه و مسن‌ترین شهدا را «ابراهیم احمد نصار العروقی» ۷۴ ساله از اردوگاه «المغازی» در نوار غزه معرفی کرده است. 

دبیرخانه جمعیت ملی خانواده‌های شهدای فلسطینی اعلام کرد که در این سال هر ۲۸ ساعت یک نفر شهید شده است که این به مفهوم افزایش چهار و نیم برابری شمار شهدا در در این بازه زمانی است.

در این گزارش آمده است که تعداد پیکرهای شهدای بازداشت شده در زندان‌های رژیم اشغالگر در سالی که گذشت، به ۲۰ جسد رسیده که در مجموع از سال ۱۹۶۵ میلادی به ۲۹۴ نفر رسیده است.

«محمد صبیحات» دبیرکل جمعیت مذکور اظهار داشت که سال ۲۰۱۸ خونین‌ترین سال طی ۱۳ سال گذشته بوده و رژیم صهیونیستی بیشترین جنایت‌ها را اعمال کرده است.

وی افزود: «عدم محاکمه اسرائیل در محافل بین‌المللی، این رژیم جنایتکار را به تشدید حمله علیه مردم فلسطین تشویق کرده و آموزش تیراندازی به ارتش و شهرک‌نشینان بدون هیچ قانونی آزاد است». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز