خبرگزاری کار ایران

ترکیه نیروهای نظامی خود را به مرزهای سوریه اعزام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۵۹۲

​خبرگزاری «دمیر ارین» ترکیه امروز- یکشنبه- اعلام کرد که آنکارا نیروهای امنیتی خود را به مرزهای سوریه اعزام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، خبرگزاری «دمیر ارین» ترکیه گزارش داد که آنکارا نیروهایش را به مرزهای سوریه می‌فرستد. این خبرگزاری نوشت که  حدود ۱۰۰ تانک و  زره جنگی به منطقه فرستاده می‌شود.

تحرکات نظامی ترکیه چند روز پس از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور صورت گرفته است که گفت آنکارا حمله نظامی به مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه را پس از خروج آمریکا از سوریه به تعویق می‌اندازد. 

به گزارش خبرگزاری مذکور، این نیروهای ترک با تانک‌ها و زره‌های جنگی و اتوبوس‌های ویژه به شهر مرزی «کلس» در منطقه «خطای» واقع در جنوب ترکیه منتقل می‌شوند.

بخشی از نیروها و تجهیزات نظامی در نقاط مرزی پخش خواهند شد و برخی معتقدند که از طریق منطقه «البیلی» وارد خاک سوریه می‌شوند.

این منطقه واقع در ۴۵ کیلومتری منبج در شمال سوریه است که موضع تنش و اختلاف بین آنکارا و واشنگتن بوده و دو طرف در  ژوئن گذشته به توافق رسیدند که یگان‌های کرد حمایت مردمی از منطقه خارج شوند اما ترکیه از تاخیر در اجرای این توافق خبر داد.

ترکیه جمعه گذشته اعلام کرد که این کشور جنگ علیه داعش در سوریه را همزمان با خروج نیروهای آمریکا به عهده خواهد گرفت و عملیات نظامی نیروهای دموکراتیک کرد و عناصر تروریستی داعش را مورد هدف قرار خواهد داد. 

آنکارا نیروهای دموکراتیک کرد تحت حمایت آمریکا را یک سازمان تروریستی و امتداد حزب کارگران کردستان می‌داند.

ترکیه دو عملیات نظامی «سپر فرات» و «شاخه زیتون» را علیه یگان‌های کرد در شمال سوریه انجام داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز