خبرگزاری کار ایران

روسیه رونمایی از موشک « ۹ ام ۷۲۹» را تکذیب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۱۲

معاون وزیر خارجه روسیه درخواست رونمایی این کشور از موشک«۹ ام۷۲۹ » را که واشنگتن به عنوان نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌‌برد و کوتاه‌برد بر می‌شمرد،‌ «شفافیت بیش از حد» توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌« سرگئی ریابکوف» معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت» گفت: «مسکو در حال حاضر نمی‌خواهد نمایش موشکی را از نقطه‌نظر سیاسی و فنی توجیه کند». 

به گفته ریابکوف، نمایش موشکی به دنبال تلاش‌های آمریکا برای آگاهی از تصمیمات روسیه پیشینه‌ای نامطلوب و ناخواسته خواهد بود.

وی افزود که آمریکا درخواست نمایش موشک بالدار «۹ ام۷۲۹ » را نداد بلکه خواستار نابودی این موشک به روشی قابل تایید شد.  

روسیه در تاریخ هشتم ماه جاری میلادی اعلام کرد که احتمالا پاسخ مسکو به هشدار نهائی آمریکا در مورد پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد، مدرن سازی موشک بالدار «۹ ام۷۲۹ » است.

«کنستانتین سیواکوف» کارشناس نظامی  روس در این‌باره گفت: «برد این موشک‌ها در حال حاضر بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر یا به عبارت دیگر نقض معاهده مذکور نیست».

آمریکا، روسیه را به پنهان‌کاری در توصیف حقیقت موشک‌های «۹ ام۷۲۹ »  متهم کرده و معتقد است که برد آن فراتر از ۵۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز