خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار نشست اتحادیه عرب با محوریت فلسطین

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۷۶

اتحادیه عرب نشست فوری برای بررسی جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، اتحادیه عرب امروز -سه‌شنبه- به منظور بررسی تشدید تنش اسرائیل علیه مردم فلسطین جلسه فوری تشکیل داد.

 «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که  خواستار تشکیل  جلسه فوری در اتحادیه عرب در سطح نمایندگان کشورها در روز سه شنبه به منظور بررسی تنش اسرائیل علیه ملت فلسطین و رهبری آن شده است. 

«سعید ابو علی» دبیر کل اتحادیه عرب در آغاز نشست نمایندگان دائم اتحادیه عرب که ماهواره‌های مصر آن را پوشش دادند، نسبت به عواقب به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هشدار داد. 

ابو علی تأکید کرد که موضوع فلسطین همچنان در رأس اولویت‌های اتحادیه عرب باقی خواهد ماند. 

وی با تأکید بر نقش اتحادیه عرب در تقویت مقاومت مردم فلسطین گفت: «مردم فلسطین تنها نیستند و از این پس هم تنها نخواهند ماند». 

ریاض مالکی روز یکشنبه اعلام کرده بود که فلسطین روز سه شنبه پیش‌نویس طرحی را به شورای اتحادیه عرب تقدیم می‌کند که شامل برخی پیشنهادات در زمینه تشدید تنش اسرائیل و موضع احتمالی برزیل برای به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل و نیز موضع اخیر استرالیا در این موضوع می‌شود. 

در حال حاضر و پس از شهادت ۴ فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی تنش شدیدی در کرانه باختری حاکم است. 

پنج‌شنبه گذشته نیز دو سرباز اسرائیلی در رام الله کشته و دو تن زخمی شدند که بر اثر آن ارتش اسرائیل شهر را محاصره کرده و به دنبال عاملان این عملیات است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز