خبرگزاری کار ایران

ادامه روند کاهش قیمت نفت در آسیا

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۷۵۵

روند کاهش قیمت نفت امروز- سه‌شنبه- در آسیا همزمان با افزایش نگرانی‌ها از وجود شاخص‌هایی در زمینه افزایش عرضه در آمریکا و نیز در سایه کاهش بازار سهام این قاره ادامه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار،‌ قیمت نفت خام سبک آمریکا در معاملات آسیا برای تحویل در ماه ژانویه با ۴۹ سنت کاهش به ۴۹ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه فوریه با ۸۱ سنت کاهش به ۵۸ دلار و ۸۰ سنت رسید. 

قیمت هر بشکه نفت سبک در نیویورک روز گذشته برای اولین بار پس از یک سال به زیر ۵۰ دلار رسید.

روند کاهش قیمت نفت پس از اعلامیه بازار «ژنسکیپ» مبنی بر افزایش ذخایر بزرگترین مخزن نفتی آمریکا آغاز شد. 

این روند همزمان با نشر اخبار خبرگزاری بلومبرگ در زمینه برآوردهای رسمی آمریکا از افزایش تولید نفت صخره‌ای این کشور شتاب بیشتری به خود گرفته است. 

کاهش بازار سهام مالی نیز نقش مهمی در بازار نفت خام به ویژه همزمان با کاهش بورس نیویورک به دلیل نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی ایفا کرده است. 

دفتر مشاوره‌های مالی «فیلیپ فیشر» معتقد است که قیمت نفت خام با ارزیابی سرمایه‌گذاران از سطح تولید نفت صخره‌ای آمریکا و ضعف چشم‌اندازهای اقتصادی پس از سال ۲۰۱۸ تحت فشار قرار گرفته است.  

سازمان اوپک و شرکای آن از کاهش تولیدات خود به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خبر دادند اما این تصمیم تاثیر چندانی بر روند کاهش قیمت‌ها نداشته است. 

سرمایه‌گذاران از تولیدکنندگان اوپک و شرکای آن می‌خواهند تا در سایه نگرانی‌ها از جنگ تجاری بین چین و آمریکا و به تبع آن کاهش رشد اقتصاد جهانی به این تصمیم پایبند باشند. 

دفتر فیشر اعلام کرد که با افزایش سطح مخازن جهانی احتمال کاهش تقاضا برای نفت خام تا پایان سال جاری مشخص نیست. 

هر بشکه نفت خام سبک در معاملات نیویورک روز گذشته با یک دلار و ۳۲ سنت کاهش به ۴۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید اما هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۶۷ سنت کاهش به هر بشکه ۵۹ دلار و ۶۱ سنت در بازار لندن رسید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز