خبرگزاری کار ایران

تصویب قطعنامه پایان حمایت نظامی واشنگتن از جنگ یمن در سنای آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۹۷۴

مجلس سنای آمریکا قطعنامه ای را مبنی بر پایان حمایت نظامی آمریکا از جنگ به رهبری عربستان سعودی در یمن تصویب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز پنج‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را مبنی بر پایان حمایت نظامی آمریکا از ادامه جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن تصویب کرد.

پیش‌نویس این قطعنامه برای قطع کمک به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن از سوی برنی سندرز، مایک لی و چریز مورفی به مجمع عمومی سنای آمریکا علی رغم دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور ارائه شده و با ۵۶ رای موافق و ۴۱ رای مخالف به تصویب رسید.

در همین راستا باب منندز سناتور نیوجرسی طی سخنانی گفت که "ایالات متحده دیگر از دخالت عربستان سعودی در یمن که موجب بدترین بحران انسانی در جهان شده است، حمایت نخواهد کرد. امروز می گوییم ما بخشی از ماجراهای نظامی رژیم استبدادی عربستان نخواهیم بود".

وی گفت: "تصویب قطعنامه‌ای مبنی بر معرفی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به‌عنوان مسئول قتل جمال خاشقجی، نقش کلیدی برای این طرح پیشنهادی داشته است».

گفتنی است،‌ قطعنامه‌هایی که در مجلس سنای آمریکا تصویب شده برای تبدیل شدن به قانون الزام‌آور و امضای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باید اعضای مجلس نمایندگان به آن‌ها رای مثبت دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز