خبرگزاری کار ایران

مقام‌های فرانسه:

حمله استراسبورگ «تروریستی» بوده است/ آغاز تحقیقات دادستانی

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۰۶

فرمانداری منطقه استراسبورگ با اشاره به حادثه شب گذشته که در جریان آن چهار نفر کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند، احتمال تروریستی بودن این حادثه را بسیار قوی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار کشته‌های تیراندازی مرگبار در شهر استراسبورگ واقع در شمال شرق فرانسه به چهار نفر رسید.

این تیراندازی حدود ساعت ۲۰:۴۵ شامگاه سه‌شنبه در مرکز شهر استراسبورگ و در نزدیکی بازار معروف کریسمس این شهر روی داده است. شاهدان محلی می گویند تیراندازی حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامیده است.

به گزارش یورونیوز، بر اساس آخرین خبرها هویت عامل تیراندازی که ماموران امنیتی در پی یافتن و دستگیری وی هستند، شناسایی شده است. او مردی ۲۹ ساله به نام «شریف. س» است که در استراسبورگ به دنیا آمده است.

شهردار استراسبورگ پیشتر اعلام کرده بود که چندین نفر بر اثر این تیراندازی زخمی شده‌اند. این درحالی است که منابع پلیس و فرمانداری تعداد زخمی‌ها را ۱۳ نفر اعلام کرده‌اند.

شاهدان محلی نیز تاکید کرده‌اند حداقل یک نفر را به حالت افتاده بر روی زمین دیده‌اند که احتمالا بر اثر گلوله جان باخته است. به گزارش رسانه‌ها و مسئولان شهری، عامل تیراندازی موفق به فرار شده است.

فرمانداری منطقه استراسبورگ و منابع پلیس احتمال «تروریستی» بودن حادثه را بسیار محتمل توصف کرده‌اند. بخش ویژه ضد تروریستی دادستانی پاریس نیز اعلام کرده است که تحقیق درباره این حادثه را آغاز کرده است.

عامل تیراندازی استراسبورگ همچنین دارای پرونده امنیتی و شناخته شده توسط سرویس‌های اطلاعاتی به جهت گرایش به جریان‌های بنیادگراست. نام او در فهرست امنیتی افراد خطرناک پلیس فرانسه موسوم به «فهرست اس» ثبت شده است. بنا براعلام فرمانداری استراسبورگ، مأموران ژاندارمری بامداد سه‌شنبه به منزل این فرد رفته و در غیاب او در بازرسی از آن مکان یک نارنجک پیدا کرده بودند.

وزارت کشور فرانسه در ابتدای حادثه تیراندازی با انتشار توییتی از وقوع یک رویداد شدید امنیتی در استراسبورگ خبر داده و از ساکنان شهر خواسته بود در خانه‌های خود بمانند و به توصیه‌های ایمنی توجه کنند.

حادثه در یکی از محله‌های پر تردد استراسبورگ روی داده، جایی که تعداد زیادی رستوران، فروشگاه و بار در آنجا واقع شده است. به گفته برخی شاهدان محلی تیراندازی ممکن است مقابل یا داخل یکی از رستوران‌ها اتفاق افتاده باشد.

محل وقوع حادثه هم اکنون تحت محاصره شدید پلیس و نیروهای ویژه امنیتی است و امکان تردد عادی در این مکان وجود ندارد. برخی ساکنان مرکز شهر به واسطه محاصره شدن منطقه هنوز امکان بازگشت به خانه‌های خود را پیدا نکرده‌اند.

منابع محلی و رسانه‌ها تاکید می‌کنند که تیراندازی توسط یک فرد و به دفعات صورت گرفته است. هنوز اطلاعاتی در باره انگیزه عامل تیراندازی در دست نیست.

گفته می شود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه هنگام وقوع حادثه با نمایندگان پارلمانی حزب تحت ریاست خود در جلسه‌ای شرکت داشت و پس از مطلع شدن از خبر نشست را متوقف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز